Noul SEAT Leon este cel mai ambițios pariu făcut de spanioli

Autor: Cristian Agatie 29 ian. 2020 MASINI NOI

A patra generație a lui SEAT Leon a fost dezvăluită marți seara, punând capăt unui șir lung de speculații și imagini-teaser presărate în ultima lună pe rețelele sociale. Noul SEAT Leon aduce un design maturizat, care adoptă imaginea de marcă introdusă odată cu Tarraco și noutăți tehnologice marcante grație folosirii platformei MQB Evo, care permite electrificarea.

Intră în Galeria FOTO

Noul SEAT Leon a crescut în dimensiuni, fiind cu 86 mm mai lung ca versiune hatchback și cu 93 mm mai lung ca break. Noile dimensiuni exterioare sunt, astfel, 4,37 metri lungime pentru modelul în cinci uși și 4,64 metri pentru break. Lățimea a scăzut cu 16 mm în cazul ambelor modele, la 1,80 metri, în timp ce ampatamentul este cu 50 mm mai lung, la 2,69 metri. Toate aceste modificări îl fac pe noul Leon să arate mai dinamic, dar și să ofere un spațiu interior mai generos pentru pasageri. Portbagajul lui Leon este de 380 de litri în cazul hatchback-ului (identic cu al modelului anterior), respectiv 617 litri în cazul break-ului, cu 30 de litri mai mult.

noul SEAT Leon

Interiorul împrumută elemente de la conceptul Cupra Formentor, cu o planșă de bord care pune șoferul în centru și un design modern. În cazul versiunilor superioare, ecranul central al sistemului de infotainment are o diagonală de 10 inchi și poate recunoaște gesturile. În versiunea de bază, același ecran are o diagonală de 8 inchi. De asemenea, ca echipare standard pe echipările superioare FR și Xcellence avem climatizarea automată cu trei zone.

Farurile full-LED dispun de 22 de LED-uri pe fiecare modul și asigură o luminozitate de 900 de lumeni, aproape dublă față de cea oferită de LED-urile obișnuite. Acestea asigură toate funcțiile critice – fază scurtă, fază lungă, lumini de zi și semnalizatoare dinamice.

SEAT spune că noul Leon este primul său model fully-connected. Spaniolii au în vedere cockpitul digital, proiectat pe un ecran de 10,25 inchi, sistemul multimedia cu navigație conectată, dar și sistemul de recunoaștere vocală care înțelegere vorbirea naturală. Mașina dispune, desigur, de un modul e-SIM pentru conectarea permanentă la internet, iar SEAT promite actualizări over-the-air pentru aplicații și funcționalități noi. De asemenea, conectivitatea permite noului Leon să ofere celui de la volan informații de trafic, parcări și stații de alimentare, inclusiv prețurile combustibililor în timp real.

Conectivitatea permanentă funcționează și în sens invers, astfel că șoferul se va putea conecta la mașină prin intermediul unei aplicații pentru a accesa diverse informații despre starea mașinii, poziția acesteia, poate seta alerte geografice sau limite de viteză pentru cazul în care adolescenții familiei conduc mașina. Pentru versiunea hibridă plug-in care va fi introdusă ulterior, utilizatorul va putea controla de la distanță procesul de încărcare dar și funcționarea sistemului de climatizare.

noul SEAT Leon

Noul SEAT Leon: Gamă largă de motorizări

O gamă largă de sisteme de propulsie vor fi disponibile pentru noul model, cu unități pe benzină (TSI cu puteri între 90 CP și 190 CP), motorină (TDI cu 115 CP și 150 CP), gaz natural (TGI cu 130 CP), mild-hybrid (eTSI cu 150 CP) și plug-in hybrid (eHybrid cu 204 CP). În cazul versiunilor care folosesc cutia de viteze DSG, controlul acesteia este de tipul shift-by-wire, ceea ce permite înlocuirea levierului tradițional cu un joystick. Sistemul permite parcarea automată fără intervenția celui de la volan, mașina controlând inclusiv cutia de viteze.

În materie de sisteme de asistență se remarcă tempomatul adaptiv care folosește informațiile de navigație pentru a adapta viteza automat la condițiile de trafic, dar și configurația drumului. Practic, mașina selectează singură viteza optimă pentru a trece cu bine printr-un șir de viraje, un sens giratoriu sau o intersecție

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide