O nouă amendă pentru șoferi! Când îți poate aplica Poliția această sancțiune

Publicat: 23 09. 2023, 08:00
Actualizat: 24 09. 2023, 10:07

Ministerul Finanțelor a publicat un proiect de lege care prevede o nouă amendă uriașă pentru șoferi, cuprinsă între 20.000 și 50.000 de lei, dar și condițiile în care Poliția poate aplica această sancțiune.

Guvernul propune introducerea unui nou sistem de urmărire a transporturilor rutiere. Astfel, pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat proiectul de lege care introduce e-Sigiliu.

Acest sistem cuprinde dispozitive electronice ce vor fi atașate mărfurilor și o aplicație digitală.

Autoritățile pot astfel să determine posibilele puncte de deturnare a transporturilor rutiere de bunuri.

O nouă amendă uriașă pentru șoferi: 20.000-50.000 lei

Conform acestui proiect de lege, autoritățile pot aplica sigilii inteligente pe mijloacele de transport. Astfel, mărfurile vor fi urmărite, digital în timp real, de la punctul de încărcare până la destinație. Iar Art. LXI, pct. 6, a acestui proiect de lege prevede că șoferul are obligația asigurării integrității sigiliului.

Iar Ministerul Finanțelor propune o nouă amendă uriașă pentru șoferii care nu respectă obligația de mai sus.

Neîndeplinirea de către conducătorul auto a obligației prevăzute la pct.6 constituie contravenție […] și se sancționează cu amendă de la 20.000 la 50.000 lei”, se precizează în proiectul legislativ.

Ruperea sau pierderea sigiliului electronic poate fi constatată de ANAF sau de reprezentanții autorității vamale.

Cum va funcționa e-Sigiliu

Sistemul e-Sigiliu urmează să funcționeze în paralel cu sistemul e-Transport, potrivit proiectului de lege pregătit de Guvernul României.

Diferența între cele două sisteme este că e-Sigiliu va monitoriza deplasarea bunurilor pe căile rutiere. Și, totodată, ar putea fi identificate posibilele puncte în care marfa este vândută la negru.

Pentru că vor fi monitorizate atât bunurile care au destinația finală România, cât și cele care sunt în tranzit.

Iar autoritățile vor să se asigure că mărfurile nu vor fi vândute pe traseu. În schimb, sistemul e-Transport vizează doar transporturile de bunuri riscante din punct de vedere fiscal.

Iar responsabilitatea cade, de obicei, pe furnizor sau pe client. În cazul e-Sigiliu, responsabilitatea o să fie exclusiv a șoferilor care efectuează transportul.