Opel Rocks-e este, probabil, cea mai mică mașină de pompieri din lume

Autor: Mihai Morcovescu 28 mai 2022 Știri auto

Cea mai mare problemă a mașinilor de intervenție precum cele de pompieri, și anume gabaritul, pare să fi fost rezolvată de Opel. Producătorul german de automobile a găsit o soluție pe cât inedită, pe atât de eficientă chiar la uzina pe care o deține în orașul Russelheim.

Rocks-e, mașina pompierilor uzinei Opel din Russelsheim

Pentru a rezolva această problemă oficialii de la Opel s-au gândit să folosească unul dintre modelele din propriul portofoliu. Astfel, micuțul cvadriciclu electric Rocks-e este noua mașină din dotarea echipei de pompieri a fabricii din Russelheim.

Acesta a fost conceput pentru a pătrunde în locuri unde alte vehicule nu pot ajunge. Opel Rocks-e a fost vopsit în roșu cu accente galbene și a primit un set de girofaruri cu lumină albastră. În plus, a fost inscripționat cu cuvântul „Werkfeuerwehr” (n.n. – pompierii fabricii).

Unora le-ar veni greu să creadă că un cvadriciclu cu emisii zero și o viteză maximă de 45 km/h este potrivit ca vehicul de pompieri. Ei bine, nici nu este vorba despre așa ceva. Acest Rocks-e nici nu este dotat cu rezervor de apă pentru stingerea incendiilor.

Vehiculul de 2,41 m lungime și 1,39 m lățime este util pentru deplasarea rapidă a pompierilor în interiorul fabricii. Mai exact, în locuri greu accesibile pentru autospecialele de dimensiuni mari.

În acest context, autonomia de 75 km în ciclu WLTP este arhisuficientă pentru a acoperi suprafața de 1,9 km pătrați ai uzinei. În plus, nu va mai fi nevoie decât de clasicele extinctoare disponibile în incinta clădirilor pentru a stinge un incendiu.

Nu este exclus ca, pe viitor, să mai vedem și alte vehicule similare odată cu sosirea variantei Rocks-e Kargo ca vehicul comercial.

Sursa: Opel

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Opel


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide