Preţuri în România pentru BMW XM, SUV-ul de performanţă cu sistem de propulsie electrificat

Autor: Marius Vișan acum 2 luni Știri auto

În an aniversar, BMW M GmbH prezintă primul său automobil de înaltă performanţă cu sistem de propulsie electrificat şi, după o pauză de mai bine de 40 de ani, pentru prima dată un model exclusiv M fără conrespondent în gama clasică BMW.

”Inima” noului BMW XM este o altă premiară pentru marcă: un plug-in hybrid care cuprinde un motor V8 pe benzină şi un motor electric excepţional de puternic.

Sistemul de propulsie M HYBRID nou dezvoltat, designul extravagant şi atmosfera de lux progresiv din interiorul BMW XM se unesc pentru a crea o interpretare de avangardă a conceptului Sports Activity Vehicle (SAV) în segmentul de înaltă performanţă, care va deschide acel sentiment M inimitabil către noi grupuri-ţintă şi pieţe.

Preţul pentru BMW XM în România: 142900 Euro fără TVA (170051 Euro cu TVA inclus).

Sistem de propulsie M HYBRID: performanțe de top cu zero emisii

Sistemul de propulsie M HYBRID de la BMW XM oferă o putere totală de 480 kW/653 CP (generată de combinaţia dintre motorul termic de până la 360 kW/489 CP şi sistemul de propulsie electric cu până la 145 kW/197 CP). Cu aceste cifre, BMW XM devine cel mai puternic model al mărcii din istorie.

Sistemul se bazează pe un motor V8 nou dezvoltat, care îmbină tehnologia M TwinPower Turbo de ultimă oră cu funcţionarea în regim înalt de turaţii. Unitatea de 4,4 litri are o galerie de evacuare transversală şi un proces optimizat de separare a uleiului. Motorul cu opt cilindri este asistat de un motor electric integrat în transmisia M Steptronic cu opt trepte. Puterea de propulsie a motorului electric este disponibilă instantaneu la demaraj, oferind un răspuns fără ezitare la fiecare mişcare a acceleraţiei. Sistemul de propulsie M HYBRID produce un cuplu maxim total de 800 Nm (motorul termic cu până la 650 Nm combinat cu motor electric care dezvoltă până la 280 Nm). Printr-un angrenaj de demultiplicare, cuplul maxim efectiv al motorului electric la 450 Nm la intrarea transmisiei.

Un motor termic, un motor electric, trei moduri de funcţionare, patru roţi propulsoare

Interacţiunea gestionată inteligent între motorul termic şi cel electric oferă o experienţă de performanţă rezolvată cu bine, demnă de emblema M în toate situaţiile de condus. Este definit de o acumulare imensă de putere care începe instantaneu şi este susţinută pe toată gama de turaţii. BMW XM sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde, însoţit de o coloană sonoră încărcată de energie, a unei atracţii emoţionale rare pentru un propulsor cu opt cilindri. Acest lucru provine din sistemul său de evacuare sport, cu clapete controlate electronic şi reglabile continuu şi ţevi de evacuare duble hexagonale, dispuse una deasupra celeilalte, pentru prima dată pe un model BMW M.

Butonul M Hybrid de pe consola centrală este folosit pentru a selecta unul dintre cele trei moduri de funcţionare, inclusiv o setare ELECTRIC pentru călătorie cu emisii locale zero la viteze de până la 140 km/h şi pe o distanţă maximă de 82-88 km* în ciclul WLTP. Acest lucru se datorează bateriei litiu-ion de înaltă tensiune montată în partea de jos a caroseriei maşinii şi celor 25,7 kWh capacitate netă. Unitatea de încărcare combinată (CCU) de la BMW XM permite încărcarea AC cu puteri de până la 7,4 kW.

De asemenea, BMW IconicSounds Electric, dezvoltate ca o colaborare între BMW Group şi compozitorul de coloane sonore Hans Zimmer, creează un fundal sonor adecvat pentru livrarea puterii motorului electric. Sunetul electric specific M oferă un feedback autentic la fiecare mişcare a pedalei de acceleraţie atunci când se rulează în modul de funcţionare fără emisii locale. Iar când se selectează setarea Sport sau Sport Plus în timp ce sistemul de propulsie funcţionează în modul HYBRID, un sunet de amplificare va sublinia asistenţa electrică furnizată motorului termic.

Puterea generată de cele două motoare este transferată către şosea prin sistemul de tracţiune integrală M xDrive, a cărui configuraţie orientată spre spate, care dispune 4WD Sport. De asemenea, conducătorii pot selecta modul 4WD Sand, care a fost conceput special pentru a conduce suprafeţe acoperite cu nisip. În plus, şi funcţionarea diferenţialului M Sport de pe puntea spate este complet variabilă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: BMW


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide