Războiul din Ucraina provoacă probleme la Dacia. Producătorul de la Mioveni a oprit producția modelelor echipate cu acest motor

Autor: Mihai Morcovescu 14 iun. 2022 Știri auto

Producătorul român de automobile Dacia a oprit temporar producția modelelor care sunt echipate cu motorizarea 1.0 ECO-G. Principala cauză pentru care oficialii companiei au luat această decizie este legată de anumite probleme apărute în lanțul de aprovizionare.

De ce a oprit Dacia producția modelelor cu GPL?

Intră în GALERIA FOTO

Decizia celor de la Dacia este cu atât mai surprinzătoare cu cât tocmai prezentaseră avantajele motorizării 1.0 ECO-G. De altfel, pe configuratorul online de pe site-ul oficial nici unul dintre modelele disponibile în această versiune – Sandero, Logan, Jogger și Duster – nu poate fi configurat momentan.

„Lanțul de aprovizionare GPL se confruntă în momentul de față cu probleme provocate de criza de componente din industrie. Dacia își suspendă temporar comenzile pentru modelele echipate cu motorizarea 1.0 ECO-G”, au declarat reprezentanții mărcii românești, citați de britanicii de la Autocar. Deocamdată, nu se știe când vor fi reluate vânzările versiunilor pe GPL.

Problemele în lanțul de aprovizionare cu GPL au apărut în urmă cu mai multe luni. Acestea datează dinainte de declanșarea războiului din Ucraina, care, însă, a pus, cum se spune, capac. În contextul pandemiei de Covid-19, industria transporturilor s-a confruntat cu o penurie de șoferi.

Asta a însemnat că nu se făceau livrări de combustibil sau, dacă se făceau, ajungeau la pompe cu foarte mari întârzieri. În plus, atunci când livrările erau făcute, firmele au majorat prețurile pentru a-și putea acoperi pierderile, iar GPL-ul nu este acoperit de același plafon de preț ca benzina sau motorina.

Ce este GPL și ce avantaje prezintă motorizarea 1.0 ECO-G?

întâmplă când expiră valabilitatea rezervorului GPL

Acronimul GPL provine de la Gaz Petrol Lichefiat. Acesta este obținut prin presurizarea butanului și a propanului în vederea formării unui lichid care are un volum mai redus. Nu conține benzen sau plumb ceea ce înseamnă că nu este toxic, este incolor și inodor.

Fiind amplasat în locul roții de rezervă, rezervorul de GPL nu va reduce volumul portbagajului. În plus, datorită stării de agregare lichidă, GPL-ul este un combustibil sigur și nu necesită rezervor de înaltă presiune (între 5 și 30 de bari).

Utilizarea acestui tip de combustibil asigură o autonomie sporită datorită celor două rezervoare independente cu benzină și GPL. De asemenea, reduce costurile de întreținere ale automobilului tău cu până la 40% comparativ cu alte versiuni.

Motorizarea 1.0 ECO-G a Grupului Renault este realizată împreună cu italienii de la Landi Renzo. Acesta este unul dintre cei mai mari producători de instalații GPL din Europa.

Sistemul de alimentare dual-combustibil este folosit și de modelele Dacia. Acestea permite alimentarea alternativă a motorului cu benzină și cu GPL. Șoferul poate schimba tipul de carburant și în timpul mersului, de la un comutator amplasat pe planșa de bord.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Dacia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide