România, cimitirul comunitar al bogaţilor. Suntem printre primii, cu minus în faţă

Publicat: 29 03. 2018, 16:05

Mai multe state europene, în frunte cu Germania, exportă anual sute de mii de maşini vechi cu motor diesel. Acestea ajung în ţări precum România, Albania, Cehia sau Kosovo, potrivit Deutsche Welle.

„Nu avem taxe de poluare pentru maşini, lucru care face România un paradis pentru maşinile vechi care poluează. Autorităţile, guvernul, nu încurajează alternativele ecologice şi nu combat fenomenul poluării”, a spus Carla Donciu, Greenpeace România.

Potrivit estimărilor ZF, în primele zece luni ale anului 2017, numărul autotrismelor mai vechi de zece ani intrate în parcul naţional era de 326.000, faţă de numai 168.000 în 2016.

Astfel, din totalul de 426.000 de unităţi intrate în ţară în primele zece luni ale anului 2017, 76% sunt mai vechi de zece ani.

Numărul maşinilor diesel la mâna a doua exportate de Germania a crescut de la 197.000 de unităţi în 2016, la 233.000 în 2017, reprezentând un plus de 18%. Exporturile către Europa de Est au crescut semnificativ. Potrivit publicaţiei germane, în Ucraina, în 2017, au fost introduse 16.000 de maşini diesel uzate, aproape dublu faţă de 2016.

Prin urmare, în timp ce ţările occidentale urmăresc să introducă reglementări dure cu privire la poluare, ţările din estul Europei, în frunte cu România, rămân destinaţia de expot al maşinilor diesel vechi şi al poluării care vine odată cu acestea.

Sursă ZF.ro