„Rusificarea” industriei auto: înapoi în anii 90. Lada va produce mașini fără airbag-uri, ABS, ESP

Autor: Cristian Gubandru acum 10 luni Știri auto

Din cauza sancțiunilor, AvtoVAZ va elimina airbag-ul și aproape toate sistemele electronice moderne de pe mașinile Lada. Acestea vor fi construita doar cu piese fabricate de Rusia, prin urmare mașinile vor fi la fel de simple ca in anii 90.

Lada Granta va pierde unul sau doi senzori de oxigen, care vor aduce mașinile în ceea ce privește emisiile la normele de poluare Euro2. Sedanul Lada Granta este un model al AvtoVAZ dezvoltat in colaborare cu Renault pe platforma Lada Kalina.

Soluția găsită de AvtoVAZ pentru a reduce prețurile modelelor Lada

Potrivit site-ului drom.ru, conducerea AvtoVAZ a primit ordin sa reia producția de mașini, care a fost suspendată din cauza lipsei de componente străine. Producătorul autohton va produce modele „chele” – fără majoritatea electronicelor: ABS, ESP și sistemul de urgență cu localizare în caz de accidente, cu o unitate de control simplificată, mai puțini senzori de oxigen și fără airbag-uri.

AvtoVAZ va ​​trece treptat la utilizarea exclusivă a componentelor rusești. In prezent, există o mulțime de piese importate pe mașini. Înlocuirea completa a importurilor va permite producția de mașini la prețuri mult mai mici decât in prezent.

Se observă că problema nu este doar în economisirea senzorilor, ci și în economisirea timpului. Pentru că prima Lada Granta simplificată trebuie sa fie pe piață în luna mai a acestui an.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

AvtoVAZ intenționează să vândă primele modele de mașini simplificate în luna mai a acestui an. În viitor, Lada Granta, Niva Legend și Niva Travel, precum și Vesta, vor fi produse conform acestei scheme.

Modelele Largus și  XRAY vor continua să fie produse ca si pana acum, atâta timp cât sunt componente pe stoc.

Penuria de componente auto cauzată de invadarea Ucrainei de către Federația Rusă a determinat marca Lada să suspende producția de mașini. Decizia vine pe fondul sancțiunilor economice și financiare impuse Kremlinului. Operațiunile la fabricile din Togliatii și Izhevsk au fost oprite.

Sursa: Digitnews

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide