Rușii de la Almaz-Antey trec de la producția de rachete la cea de mașini electrice

Autor: Mihai Morcovescu acum 4 luni Știri auto

Almaz-Antey, unul dintre cei mai mari producători de arme din Rusia, și-a anunțat intenția de a intra pe piața vehiculelor electrice. Drept urmare, compania rusă a depus un brevet la Serviciul Federal de Proprietate Intelectuală (RosPatent) pentru un SUV compact cu zero emisii, primul astfel de vehicul din istoria sa.

Denumit E-Neva, vehiculul are dimensiuni compacte, cu o lungime de 4,5 metri. Construit pe platforma modulară Neva, prezentată anul trecut în cadrul unui forum militar, mașina dispune de tracțiune integrală.

Instrumentar de bord digital și sistem multimedia de ultimă generație

Arhitectura permite montarea unui sistem de propulsie complet electric, dar și a unuia hibrid plug-in. Varianta 100% electrică dispune de două unități pe electrice, câte una pe fiecare axă. Puterea combinată va fi de 435 CP, iar cuplul motor 824 Nm.

În aceste condiții, E-Neva este capabil să sprinteze de la 0 la 60 km/h în 2,7 secunde. Viteza maximă anunțată este de 197 km/h. În regim pur electric, SUV-ul compact rusesc poate parcurge 463 km cu o singură încărcare datorită bateriei de 90 kWh.

La interior este instalat un sistem multimedia de ultimă generație. Instrumentarul de bord este complet digital, iar ecranul tactil central al sistemului multimedia are 15 inch. Informațiile oferite de computerul mașinii sunt afișate pe un head-up display.

Spațiul în habitaclu este suficient pentru patru adulți, iar volumul portbagajului este de 610 litri. Șoferul dispune de volan multifuncțional, numeroase sisteme de asistență. Totodată, este disponibilă conectivitate Android și AppleCar.

Platforma Neva va fi utilizată pe viitor și pentru alte mașini cu zero emisii. De altfel, rușii au depus la RosPatent brevete pentru alte șapte vehicule electrice, între care și  un pick-up.

Șasiul crossover-ului electric E-Neva a fost fabricat de uzina Obukhovsky din Almaz-Antey. Caroseria și designul sunt opera Politehnicii din Sankt Petersburg. Nu se știe încă dacă automobilul electric va intra în producția de serie.

Sursa: Autoblog


Sursa foto: Almaz-Antey


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide