Top 7. Cele mai urâte mașini din istoria industriei auto

Autor: Mihai Morcovescu 09 nov. 2021 Știri auto

De-a lungul timpului au fost create mașini care au rămas în memoria pasionaților tocmai pentru frumusețea lor. Altele, însă, au rămas în istorie pentru design-ul nereușit pe care l-au primit.

În cele ce urmează îți vom prezenta în top 7 al celor mai urâte mașini care au fost produse vreodată și care sfidează orice explicație logică a motivului sau motivelor pentru care arată în halul în care arată, care a fost realizat de site-ul Driving.co.uk. Tu ești de acord cu acest clasament?

1. Fiat Multipla

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Mulți au considerat-o ca fiind cea mai urâtă mașină care a fost produsă vreodată în industria auto. Multipla oferea un interior spațios și suficientă tehnologie pentru acele vremuri (a fost lansată în 1998), dar și o experiență la condus deloc rea. Cu toate acestea, modelul italienilor a pierdut definitiv lupta cu concurența din cauza aspectului exterior absolut respingător, care te făcea să preferi să mergi pe jos decât să fii văzut la volanul ei.

2. Chrysler PT Cruiser

 

Modelul celor de la Chrysler a fost o încercare total eșuată de a readuce în actualitate o linie de design din anii ’50. Cu toate acestea, PT Cruiser a rezistat pe piață aproape zece ani, dar fără ca producătorul de peste Ocean să-i aducă modificări de ordin estetic substanțiale care să îi determine pe americani să-și îndrepte atenția și către el. Cu siguranță, acesta a fost unul dintre motivele pentru care cifrele de vânzări au scăzut drastic în ultimii ani de viață.

3. Nissan Cube

Cu un nume parcă predestinat, Nissan Cube arăta ca o cutie pe roți sau, cum susțineau alții, ca o mașină din plastic de jucărie din gama Barbie. Destul de practic datorită spațiului oferit la interior, modelul nipon a dezamăgit milioane de potențiali clienți printr-o parte posterioară pe cât de asimetrică, pe atât de urâtă. A fost o înceercare complet nereușită a celor de la Nissan să se inspire de la Land Rover atunci când britanicii au proiectat modelul Discovery.

4. Pontiak Aztek

Fabricat timp de patru ani (2001-2005), Pontiac Aztek este, fără doar și poate, una dintre cele mai nereușite autoturisme din istorie în ceea ce privește aspectul exterior. Acesta este și motivul pentru care nici nu a avut succesul scontat nici măcar pe piața americană, cu atât mai puțin pe piața europeană. Design-ul bazat pe linii unghiulare foarte pronunțate, la care adăugăm priza de aer absolut inutilă de pe capotă și farurile i-au făcut pe american să-l dea uitării foarte repede.

5. SsangYong Rodius

MPV-urile sunt de regulă niște mașini foarte aspectuoase, vezi Ford S-Max sau Opel Zafira. Dar, nu a fost și cazul lui Rodius, al cărui design venea cumva în contradicție cu ceea ce reprezintă cultura designului unui astfel de model în Europa. Designul gândit de Ken Greenley, fostul șef al departamentului de design al Colegiului Regal de Artă și Design din Londra, a fost menit să transmită esența unui iaht de lux, însă rezultatul final a dezamăgit crunt.

6. Volkswagen Type 181 (alias Trekker / Thing)

VW Type 181 a fost proiectat pentru armata germană la sfârșitul anilor ’60, iar începând cu anul 1980 a fost vândut și publicului larg sub o serie de denumiri, inclusiv „Trekker” în Marea Britanie și „Thing” în SUA. Constructorul german probabil nu și-a dat seama la acel moment că nevoile armatei germane nu coincideau cu cele ale omului de rând, astfel că Type 181 a alungat pur şi simplu cumpărătorii din cauza designului lipsit de orice formă.

7. Ford Scorpio Mk2

În ciuda faptului că nu a fost deloc o mașină slabă din punct de vedere dinamic și tehnologic, a doua generație a lui Ford Scorpio a pierdut enorm la capitolul design deoarece arăta la fel de urât ca atunci când a fost lansată prima generație. A fost produsă între anii 1995 şi 1998, iar numele a fost la fel de neinspirat ca şi design-ul.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Netcarshow


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide