Toyota Aygo X – Comportament periculos la testul elanului

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 luni Știri auto

Toyota Aygo X a fost supus testului elanului. Varianta cu aspect de crossover a lui Aygo nu a oferit cele mai bune rezultate.

Toyota Aygo X este unul dintre cele mai mici modele produse de producătorul japonez. Este un mini crossover care îi urmează modelului Aygo, dar este o mașină cu totul diferită. Este o mașină de dimensiuni compacte, destinată deplasării preponderent urbane. Aygo X are garda la sol mărită față de un model normal cu circa 11 milimetri. Mașina nu este o sportivă, chiar dacă are o masă proprie de doar 940 de kilograme.

Jurnaliștii spanioli de la km.77.com au luat un astfel de model și l-au supus testului elanului. Pentru cei care poate nu sunt familiarizați cu acest test, el constă într-o manevră bruscă de evitare a unui obstacol.

Revenind la testul efectuat, Toyota Aygo X are anvelope înguste, cu dimensiunile de 175/65 R17. Modelul de anvelope cu care mașină vine echipată este Michelin e-Primacy, un cauciuc orientat către eficiență, ci nu spre sportivitate.

Toyota Aygo X nu se descurcă prea bine la testul elanului

Prima încercare a fost realizată la viteza de 79 km/h. Mașina a subvirat destul de tare din cauza lipsei de aderență a anvelopelor. A doua încercare a fost la 70 km/h, o viteză la care mașina reușește să mențină un comportament stabil. Se pare că sistemul electronic al stabilității intră târziu, făcând ca mașina să se destabilizeze.

Acesta nu a fost singurul impediment, deoarece nici anvelopele cu care vine mașina nu au ajutat.  Se poate observa că mașina are roțile virate la un unghi mare, dar mașina continuă să înainteze, cauciucurile nefiind capabile să ofere aderența necesară pentru schimbarea direcției de mers.

Prețurile pentru Toyota Aygo X încep în România de la 15.975 de euro cu TVA. Acest preț este pentru versiunea de bază, care are un motor de un litru, care dezvoltă 72 de cai putere și o cutie manuală cu cinci trepte.

Sursa: km77.com

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide