Toyota GR 86 este succesorul mai „supărat” al lui GT-86

Autor: Cristian Agatie 05 apr. 2021 Știri auto

Toyota GR 86,  succesorul mai „supărat” al lui GT-86, este un nou model sportiv al mărcii japoneze care va fi lansat pe piață în Europa la finalul acestui an.

Intră în Galeria FOTO

Toyota continuă parteneriatul cu Subaru pentru realizarea unu8i model sportiv compact. Ca și în cazul primei generații GT-86/BRZ, versiunea Toyota urmează lansării noului BRZ în trimestrul IV al anului trecut. De această dată, însă, Toyota anunță că va da startul unei „rivalități prietenoase” (orice ar însemna asta) pentru a oferi o mașină sport cu o personalitate aparte.

Toyota GR 86 folosește, cum e de așteptat, același tren de rulare și același motor boxer de 2,4 litri ca și noul Subaru BRZ. Noua motorizare ar trebui să asigure performanțe superioare moto5rului de 2,0 litri/200 CP anterior.

Chiar dacă specificațiile modelului european nu au fost definitivate, nu ne așteptăm ca acestea să difere semnificativ față de versiunea comercializată în Japonia. Vorbim de un motor boxer pe benzină de 2,4 litri, care dezvoltă 235 CP și un cuplu maxim de 250 Nm. Linia roșie a turometrului a fost marcată în dreptul turației de 7400 rpm.

Toyota GR 86 aduce performanțe sportive îmbunătățite

Noul motor este însoțit standard de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Opțional poate fi comandată o cutie automată, de asemenea, cu șase trepte. Indiferent de opțiune, cuplul motor este transmis roților din spate prin intermediul unui diferențial cu patinare limitată.

Cu 35 CP și 45 Nm în plus față de modelul anterior, performanțele nu au decât de câștigat. Astfel, valoarea accelerației de la 0 la 100 km/h scade la o cifră decentă, de 6,3 secunde. Modelul anterior afișa o valoare de 7,4 secunde, o performanță pe care cu indulgență maximă o poți considera sportivă după standardele actuale.

Platforma tehnică a evoluat, la fel și designul, chiar dacă proporțiile modelului anterior GT-86 au fost păstrate. Rigiditatea torsională a crescut cu 50%, în timp ce masa mașinii este de 1.270 kg, datorită folosirii panourilor de caroserie din aluminiu. Modelul Toyota se distinge printr-o parte frontală distinctă. Grila rectangulară de mari dimensiuni reprezintă, de asemenea, o caracteristică a versiunii Toyota.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide