Una dintre mașinile care au făcut parte din flota regală a Angliei a ajuns în România

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 săptămâni Știri auto

Una dintre mașinile care au făcut odinioară parte din flota regală a Angliei a ajuns și în România, la RAR. Mașina se află într-o stare foarte bună.

Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii, care a decedat în decursul acestui luni, a îndrăgit o sumedenie de automobile. Este un fapt știut că avea o afinitate aparte pentru modelele Land Rover. Ea a fost văzută la volanul acestor mașini în diferite ocazii. De asemenea, în cel de al doilea Război Mondial, ea a fost instruită pentru a fi mecanic.

Colecția de mașini a Reginei nu a fost mică deloc și a înglobat modele foarte speciale. Printre acestea se numără și un Bentley estimat la peste 10 milioane de euro.

Fostă mașină a flotei regale – vizită în România

Modelul despre care vom vorbi este un Daimler Vanden Plas DS420. Poate nu este un nume la fel de răsunător ca Rolls-Royce, dar aceste mașini au transportat nenumărate oficialități.

Mașina a fost fabricată în anul 1970 și a făcut parte din flota regală a Angliei. DS420 a fost fabricat între anii 1968 și 1992 și a fost creată pentru uz oficial. Nicio altă limuzină nu a fost livrată către mai multe monarhii. Aceste mașini sunt folosite și în ziua de azi de mai multe case regale, precum cea a Suediei, Danemarcei și de cea a Marii Britanii.

Se pare că cel mai mare fan al modelului DS420 a fost Regina Mamă Elizabeth Bowes-Lyon, mama Reginei Elisabeta a II-a a Angliei.

DS420 a fost construit pe baza lui Jaguar 420G, iar 420 vine de la capacitatea cilindrică a motorului Jaguar cu șase cilindri în linie: 4,2 litri.

Daimler DS420 a fost folosit și în contexte funerare. Probabil că cel mai cunoscut exemplar este cel care a fost folosit la înmormântarea Prințesei Diana, în anul 1997.

Potrivit inspectorilor de la Registrul Auto Român, mașina a trecut cu brio de testele la care a fost supusă.

 


Sursa foto: Registrul Auto Român Facebook


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide