Uzina Dacia de la Mioveni se închide. 14.000 de angajați, în șomaj tehnic

Autor: ProMotor acum 5 luni Știri

După ce Ford a anunțat marți închiderea uzinei de la Craiova, și celălalt producător auto din România ia o măsură similară. Uzina Dacia de la Mioveni se închide din 19 martie, iar cei 14.000 de angajați intră în șomaj tehnic. Automobile Dacia este cea mai mare companie din România.

Intră în Galeria FOTO

„În contextul propagării virusului COVID -19 la nivel global, activitatea de producție de la uzinele din Mioveni va fi întreruptă, începând de joi, 19 martie, până în data de 5 aprilie 2020.

Compania anticipează că activitatea comercială va fi reluată rapid după încheierea crizei sanitare. La momentul respectiv, vor fi implementate măsuri corespunzătoare, în acord cu partenerii sociali, ceea ce va permite companiei să răspundă cererii comerciale.

Angajații și partenerii de business vor fi informați despre activitățile Groupe Renault România și redemararea producției prin intermediul canalelor de comunicare ale companiei”, se arată într-un comunicat al Groupe Renault România.

„De mâine de la ora 12 până pe data de 5 aprilie uzina Dacia îşi încetează activitatea, ca măsură preventivă. La Dacia nu există niciun caz de Coronavirus, însă există angajaţi care au luat contact cu oameni din zone cu probleme şi care acum stau izolaţi la domiciliu”, a spus și Ion Iordache, viceliderul sindicatului de la Automobile Dacia.

În această perioadă angajaţii vor primi 85% din salarii, conform contractului colectiv de muncă. El a subliniat că Dacia nu are probleme cu furnizorii, iar uzina este în continuare aprovizionată cu componente.

Dacia se închide după ce în 2019 a avut un an record de vânzări datorită modelului Duster. În primele două luni ale lui 2020 au fost produse peste 50.000 de mașini, dintre care 36.000 Duster.
Dacia a vândut în lume 736.000 de mașini anul trecut, dintre care 55.000 în România, țara noastră fiind a cincea piață pentru marca ce produce la Mioveni, Tanger și Casablanca. Franța a fost cea mai mare piață, cu 140.000 de mașini, iar Italia a fost pe locul al doilea, cu 88.000. Creșterea s-a datorat succesului lui Duster, model care a înregistrat un an excelent în Europa.

Sursa foto: Dacia


Comentarii
Inchide