Vânzările Dacia la nivel mondial s-au prăbușit în primul trimestru

Autor: ProMotor 24 apr. 2020 Știri auto
Vânzările Dacia la nivel mondial s-au prăbușit în primul trimestru

Vânzările Dacia la nivel mondial s-au prăbușit în primul trimestru, numărul mașinilor comercializate în acest interval fiind cu peste 40% mai mic decât în primul trimestru al anului trecut. De altfel, vânzările întregului grup Renault au scăzut cu 26%, în timp ce cifra de afaceri a înregistrat o scădere cu 18%.

Vânzările Dacia, marcă ce a crescut de la an la an, au scăzut acum puternic, de la 184.000 de mașini, la 110.000, iar cele ale mărcii Renault s-au diminuat cu 26%, spre 427.000 de mașini. Marca Lada a scăzut mult mai puțin, cu 3%, spre 90.000 de mașini.

Pentru prima dată în istorie, grupul Renault a vândut mai multe maşi în Rusia decât pe piaţa internă. Până acum, Franţa a fost principala piaţă a gigantului auto.

La nivel global, vânzările Renault sunt mai mici cu 25,9%. În Europa, vânzările au scăzut cu 36%. Marca Dacia a fost, însă, cea mai afectată, cu 40,1% mai puţine vânzări decât anul trecut, la nivel global. În Europa, înmatriculările Dacia au scăzut cu 44,5%. Proprietarul mărcii Dacia şi-a anulat, deja, plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat previziunile financiare. Grupul a fost lovit de şocul pandemic care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme.

Renault a mai anunţat că poartă discuţii cu guvernul francez pentru acordarea unui împrumut de stat de câteva miliarde de euro, pentru a asigura lichidităţile financiare necesare crizei.

Grupul a mai anunţat că vrea să repornească producţia în ţările unde sunt condiţii de siguranţă. În România, Automobile Dacia, cea mai mare companie din România şi cel mai mare exportator, a reluat producţia parţial la uzinele de la Mioveni, pe bază de voluntariat. Din 4 mai, vor fi demarate activităţile la ambele uzine.

Din martie, programele Rabla Clasic şi Rabla Plus sunt active în ţară. Rabla Clasic are un buget de 405 milioane lei, cel mai mare de la lansarea Rabla. Anul acesta, programul Rabla Plus are un buget de 140 milioane lei, cel mai mare de când există şi cu 45% mai mult decât în 2019.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide