Vânzările Skoda au depășit 700.000 de unități. Octavia rămâne cel mai aperciat model

Autor: Andreea Ditcov acum 3 săptămâni Știri auto

Producătorul ceh de automobile a avut un an bun de vânzări, în ciuda dificultăților din 2022.

Producătorul ceh de automobile Skoda Auto a avut un an cu o cifră de vânzări însemnată, livrând la nivel global 731.300 de unități. Livrările către piața din India au crescut considerabil în 2022, având o creștere de 128%, iar compania plănuiește să se extindă în 2023 și în Vietnam.

Skoda Auto a reușit să treacă cu bine peste problemele lanțului de aprovizionare, creșterea prețurilor la energie și materii prime, dar și deficitul de semiconductori, situații care s-au prelungit și în 2022, în urma pandemiei, alimentate fiind de contextul geopolitic instabil și de războiul din Ucraina.

Compania a livrat 731.300 de vehicule și menține un volum mare de comenzi, ceea ce demonstrează cererea în continuare puternică. Popularitatea ascendentă a modelului Enyaq iV, care a înregistrat o creștere de 20%, evidențiază succesul e-ofensivei lansate recent de Škoda, nu demult intrată în rândul producătorilor cu mașini auto în portofoliu.

Skoda Octavia rămâne pe primul loc în topul vânzărilor

În topul celor mai vândute mașini, preferată a rămas Skoda Octavia, urmată de SUV-urile Kamiq și Kodiaq.

„Niciodată în istoria sa recentă Škoda Auto nu s-a confruntat cu provocări atât de mari ca în ultimul an. În ciuda acestor vremuri dificile, compania noastră face progrese constante datorită unui portofoliu de modele atractiv și modern, care cuprinde modele electrice și mașini pe combustie internă, precum și echipei noastre puternice și motivate și cooperării strânse cu partenerul nostru social, KOVO.

Am demonstrat reziliență, o calitate care este mai importantă ca niciodată într-un mediu în schimbare rapidă. Odată cu accelerarea ofensivei noastre electronice, suntem bine poziționați pentru următorii ani și vom continua să considerăm Republica Cehă un centru cheie pentru automobile și mobilitate electrică. Situația pieței va rămâne tensionată în 2023, dar suntem optimiști că situația se va îmbunătăți în lunile următoare. În plus, strategia noastră se dovedește deja de succes, iar produsele noastre sunt foarte bine primite de clienți. Astfel, ne construim o bază foarte solidă pentru a conduce cu succes Škoda în 2023, când vom introduce noua generație de modele Superb și Kodiaq, printre alte proiecte”, a spus Klaus Zellmer, CEO al Skoda Auto.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Skoda-storyboard.com


Andreea Ditcov
Andreea Ditcov
Andreea Ditcov este cel mai nou Redactor al echipei ProMotor.ro. Licențiată în Economie și Relații Internaționale, cu studii finalizate în Marea Britanie, a făcut primii pași în presă în urma unui proiect academic despre defrișările ilegale din Europa. Timp de trei ani a adunat experiență ... citește mai mult

Comentarii
Inchide