Veste proastă pentru fanii Skoda: Se schimbă strategia de piaţă a mărcii

Autor: Cristian Agatie 01 oct. 2019 Știri auto
Veste proastă pentru fanii Skoda: Se schimbă strategia de piaţă a mărcii

Potrivit noii strategii de piaţă, prezentate de strategul-şef al Volkswagen Group, marca spaniolă SEAT va fi împinsă în zona superioară a pieţei, în timp ce marca cehă Skoda va fi repoziţionată mai jos, pentru a concura în estul Europei cu Hyundai, Kia şi Dacia.

„Pe viitor, intenţionăm să clarificăm mai bine identităţile de marcă”, a spus Michel Jost, strategul-şef al grupului Volkswagen pentru publicaţia germană Automobilwoche. „SEAT ar putea să ofere maşini cu un caracter puternic emoţional, aşa cum vedem la modelele Cupra. Skoda ar putea deservi mai bine ţările din estul Europei, adresându-se clienţilor care apreciază funcţionalitatea înainte de toate”, a mai spus Jost.

Rezultatul acestei schimbări de strategie ar putea fi o creştere a preţurilor modelelor SEAT, care ar fi poziţionate chiar peste modelele VW. În viitor, SEAT ar putea deveni un rival pentru brandul Alfa Romeo, o dorinţă a fostul şef al VW, Ferdinand Piech. Pe vremea când acesta era la cârmă, l-a tachinat adesea pe şedul grupului Fiat, regretatul Sergio Marchionne, pentru inabilitatea acestuia de a resuscita marca Alfa Romeo. Piech i-a făcut chiar o ofertă de cumpărare pentru Alfa Romeo, respinsă însă de Marchionne. 

Skoda, în schimb, va spune adio dotărilor cu caracter premium, pentru a se concentra pe pieţele până nu demult neglijate, în special în estul Europei, unde grupul Volkswagen a pierdut cotă de piaţă în faţa Hyundai, Kia şi Dacia.

Nici marca VW nu va fi ferită de această schimbare, Jost indicând că nu doreşte ca gama VW să se suprapună cu gamele celorlalte două mărci de volum ale grupului. „Analizăm atent asupra posibilelor suprapuneri ale portofoliului de modele ale tuturor mărcilor din grup. Spre exemplu, e sigur că nu vom lansa un Tiguan Coupé pe piaţa europeană” a mai spus Jost.

 

Citeşte şi 

Un nou examen medical pentru şoferi. Dacă nu treci testul, rămâi fără permis

Preţurile pentru Ford Puma, noul SUV produs la Craiova

Un Volkswagen Lupo cu 1800 de CP e ca un pitbul pe roţi. Made in Romania – VIDEO

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide