Viitorul BMW M5 va avea doar versiuni plug-in hybrid de până la 700 CP

Autor: Mihai Morcovescu acum 7 luni Știri auto

Așteptată să sosească în 2024 sau 2025, noua generație BMW M5 va fi disponibilă doar în versiuni de propulsie plug-in hybrid. Noul BMW M5 ar urma să fie disponibil în trei variante de putere, cea mai puternică urmând să dezvolte 700 CP.

Viitorul M5 va fi construit pe o versiune nouă a platformei CLAR. Bolidul german va fi transformat radical din punct de vedere estetic și tehnologic ca parte a tranziției producătorului bavarez către o gamă de modele 100% electrică.

Viitorul M5 va avea trei versiuni de putere

Noul BMW M5 CS (25)

Potrivit celor mai noi informații care circulă în industria auto, înlocuitorul actualului model M5 va primi un nou ansamblu hibrid. Acesta va fi format dintr-o variantă îmbunătățită a propulsorului V8 de 4,4 litri bi-turbo pe benzină de pe actualul M550i xDrive și grupul motopropulsor electric eDrive.

Astfel, viitorul BMW M5 va fi disponibil în trei variante de putere. Toate vor fi echipate cu sistemul de tracțiune integrală xDrive, scrie Autoblog.it. Varianta standard va produce 650 CP, în timp ce modelele Competition vor avea 675 și, respectiv, 700 CP.

Există posibilitatea ca succesorul lui M550i să primească o versiune îmbunătățită a sistemului de propulsie de pe 545e PHEV. Acesta este format dintr-un motor de 3,0 litri cu șase cilindri în linie și o unitate electrică. Ansamblul dezvoltă o putere maximă de 388 CP și 600 Nm de cuplu.

Nu este exclusă nici o variantă de performanță complet electrică, foarte puternică, bazată pe noul i5. Aceasta ar urma să debuteze în 2024.

Platforma CLAR poate găzdui până la trei motoare electrice – două pe puntea spate și unul pe axa frontală. Puterea maximă generată este de 800 CP. Astfel, constructorul din Munchen ar putea face loc în gamă și unei versiuni i5 M. Aceasta ar fi mai puternică decât actualul M5 Competition, care produce „doar” 625 CP.


Sursa foto: BMW


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide