Noul BMW M5 CS – Cum arată cel mai puternic BMW de serie din istorie?

Autor: Elena Luchian acum 1 an Știri auto

BMW prezintă cel mai puternic model de serie din istorie. Este vorba despre noul M5 CS. Sedanul ultrasportiv va ajunge pe piață în primăvara acestui an.

GALERIE FOTO

Noul BMW M5 CS primește cel mai puternic motor de serie construit vreodată de BMW. Este vorba despre unitatea V8 cu tehnologia BMW M TwinPower Turbo, care dezvoltă 635 de cai putere, cu 10 cai putere mai mult decât sub capota versiuni M5 Competition. Performanțele superioare sunt puse în seama construcției ușoare, care îl face cu 70 de kilograme mai ușor, pe seama reglajului personalizat al șasiului și a sistemului M xDrive.

Se regăsesc la bord scaune tip scoică M Carbon în partea din față și scaune individuale în spate, toate îmbrăcate în piele Merino, cu accente Mugello Red. Apare pe tetiere schița legendarului Nurburgring. Centurile de siguranță M prezintă cusături roșii și albastre.

Volanul M este îmbrăcat în Alcantara, iar spițele au finisaj negru cromat. Pe volan se regăsesc și padele din fibră de carbon pentru schimbarea treptelor.

Șoferul de BMW M5 CS beneficiază de prezența unui instrumentar de bord digital de 12,3 inci. Acesta poate trece cu ușurință de la o setare la alta folosind butonul Mode M. Tot de acolo se activează modul TRACK.

Noul BMW M5 CS, ușor de recunoscut

Este ușor de identificat M5 CS. Conturul grilei este Gold Bronze, iar aceasta poartă logo-ul M5 CS. Tuburile de lumină în formă de L ale farurilor BMW Laserlight (dotare standard) iluminează galben în loc de alb, atunci când este pornită faza scurtă. Este o caracteristică tipică modelelor GT din cursele de anduranță, acolo unde galbenul e folosit pentru a ajuta piloții să diferențieze modelele GT de clasa prototip.

Apar o serie de elemente din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și din fibră de carbon. Sunt rezervate exclusiv acestei versiuni jantele M de 20 de inci cu design Y-spoke și finisaj Gold Bronze, îmbrăcate în anvelope Pirelli P Zero Corsa cu dimensiuni de 275/35 R 20 pe puntea față și 285/35 R20 pe puntea spate. Și pe praguri se pot observa inscripțiile M5 CS. Frânele M din carbon ceramic cu etriere roșii se regăsesc în echiparea de bază. Contra cost, se pot comanda etriere aurii.

Capota este construită în întregime din CFRP și prezintă prize de aer cu aplicații din fibră de carbon. Tot din CFRP sunt realizate și eleronul de pe capacul portbagajului și difuzorul de aer din spate, pentru un plus de aerodinamică, dar și pentru reducerea masei. Tot cu acest obiectiv în minte, inginerii au redus izolația fonică.

Trei finisaje diferite sunt disponibile în gamă. Este vorba despre Brands Hatch Grey metalizat, Frozen Brands Hatch Grey și Frozen Deep Green.

Performanțele noului BMW M5 CS

Pus în mișcare de motorul V8 de 4,4 litri, noul BMW M5 CS primește 635 de cai putere. Cel aflat la volan poate alege moduri de la EFICIENT la SPORT și SPORT+. Unitatea este cuplată la transmisia M Steptronic cu Drivelogic. Mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3 secunde. Sunt cifre care îl fac cu 0,3 secunde mai rapid decât M5 Competition. De 10,4 secunde are nevoie pentru a atinge 200 km/h, iar viteza maximă este de 305 km/h.

O evacuare sport M5 CS asigură o coloană sonoră pe măsura performanțelor. Intensitatea acesteia poate fi controlată prin intermediul butonului M Sound Control.

În România, această versiune va avea un preț de pornire de 178.560 de euro cu TVA inclus.

VIDEO:




Comentarii
Inchide