Viitorul SUV electric Kia EV9 va debuta în Europa în 2023 cu autonomie de peste 480 km

Autor: Mihai Morcovescu 02 mai 2022 Știri auto

Prezentat anul trecut în noiembrie la Los Angeles, conceptul Kia EV9 prefigurează un model de serie care va sosi în Europa în 2023. Viitorul model cu emisii zero va fi dezvoltat pe platforma E-GMP a companiei și va oferi o autonomie de până la 480 de kilometri între două încărcări.

Noul Kia EV9 va avea aceleași dimensiuni ca prototipul cu același nume

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Cererea de SUV-uri mari în Europa, inclusiv cele electrice, este din ce în ce mai mare. Asta i-a determinat pe coreenii de la Kia să grăbească procesul de dezvoltare al viitorului lor model EV9.

SUV-ul cu emisii zero va folosi arhitectura E-GMP de 800 de volți a grupului Hyundai Motor dedicată vehiculelor electrice. Este vorba despre aceeași platformă utilizată și de actualul EV6. Aceasta permite o încărcare rapidă la rate de până la 350 kWh, iar repriza 10-80% se realizează în doar 20-30 de minute.

Din punct de vedere tehnic, EV6 se laudă cu un bagaj de putere de 320 CP și 605 Nm de cuplu. Aceste resurse sunt suficiente pentru ca electricul corean să atingă „suta” în 4,6 secunde. Este posibil ca EV9 să ofere aceleași resurse, însă deocamdată nu este nimic oficial.

În ceea ce privește autonomia, coreenii spun că SUV-ul de serie ar putea oferi o valoare apropiată de cea a conceptului prezentat în noiembrie anul trecut, la Salonul Auto de la Los Angeles. Asta ar însemna că noul Kia EV9 ar putea parcurge cu un plin de baterie peste 480 de kilometri.

În ceea ce privește gabaritul, versiunea de producție va avea aceleași dimensiuni ca prototipul din care derivă. Acesta măsoară 4.930 mm în lungime, 2.055 mm în lățime și 1.790 mm în înălțime. În dreptul ampatamentului sunt trecuți 3.100 mm.

În același timp, este de așteptat ca EV9 să folosească un sistem de propulsie alcătuit din două motoare electrice, care oferă tracțiune integrală. Este posibil ca în momentul lansării să existe și o versiune entry-level echipată cu un singur motor electric, amplasat pe puntea spate.

EV9 va fi foarte asemănător cu conceptul din care derivă

Din punct de vedere estetic, versiunea de serie EV9 va păstra o mare parte din designul conceptului de anul trecut. Astfel, modelul de serie va primi noua grilă „Digital Tiger Face”, care va integra o priză de aer orizontală subțire, ce va fi flancată de un set de faruri LED poziționate vertical.

Un detaliu foarte interesant este acela că luminile de zi vor fi ascunse în caroserie. În plus, iar clienții vor putea personaliza semnătura luminoasă. În partea inferioară a părții frontale va exista, se pare, un panou negru lucios contrastant aerodinamic.

La spate, stopurile în formă de bumerang se vor întinde pe toată înălțimea hayon-ului. Bara de protecție posterioară va găzdui în partea inferioară, foarte probabil, același ornament finisat în negru lucios ca spoilerul frontal. Mergând mai departe, ușile cu deschidere inversă de tip „suicide doors” și lipsa montantului B nu se vor regăsi și pe varianta de serie.

Interiorul conceptului Kia EV9 este asemănător unui lounge și oferă o configurație cu trei rânduri de scaune modulare. Atunci când este staționat, scaunele frontale se pot roti la 180 de grade grație unei funcții denumită „Pause”. În această situație, al doilea rând de scaune se transformă în masă. În plus, coreenii vor folosi în cabină doar materiale reciclate.

Din păcate, detaliile futuriste precum scaunele pivotante sau volanul escamotabil nu se vor regăsi și pe EV9 de serie. În schimb, instrumentarul de bord digital de 27 de inch, centrul de infotainment și iluminarea ambientală își vor face pe viitorul model de producție.

Viitorul Kia EV9 de serie își va face debutul comercial european la începutul anului 2023.

Sursa: Carscoops

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Kia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide