Volkswagen a dat startul producției noului model electric ID.5

Autor: Mihai Morcovescu acum 4 luni Știri auto

Constructorul german de automobile Volkswagen a anunțat că a demarat producția modelului electric ID.5 la uzina din Zwickau. Astfel, nemții au finalizat transformarea fabricii de vehicule cu zero emisii din vestul provinciei Saxonia într-o fabrică de automobile 100% electrice.

Tot aici vor mai fi asamblate alte cinci vehicule ale mărcilor VW, Audi și Cupa. Modelee ID.3, ID.4, Audi Q4 e-tron, precum și Cupra Born vor fi dezvoltate pe platforma modulară destinate vehiculelor electrice (MEB).

Volkswagen a investit la Zwickau 1,2 miliarde de euro

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Noul Volkswagen ID.5 este în esență versiunea coupe a lui ID.4. Mașina va fi comercializată inițial în Europa, iar ulterior va fi disponibilă și pe alte piețe.

Toate variantele noului ID.5 vor putea fi comandate cu un acumulator de 77 kWh. Modelul entry-level Pro va oferi 172 CP și 310 Nm de cuplu. Bagajul de resurse crește la 201 CP și același cuplu motor pe modelul Pro Performance.

Vârful de gamă este GTX, care va genera o putere totală de 309 CP și 472 Nm de la cele două motoare electrice, cât unul pe fiecare punte.

Volkswagen susține că atât Pro, cât și Pro Performance au o autonomie în ciclu WLTP de 323 520 km. Versiunea GTX poate parcurge până la 480 km cu o singură încărcare.

În ultimii patru ani, producătorul din Wolfsburg a investit 1,2 miliarde de euro în transformarea uzinei din Zwickau. Sit-ul de producție este automatizat în proporție de 90%, iar automatizarea pe linia de asamblare este de 28%, adică aproape dublu față de configurația anterioară.

Uzina din Zwickau are o capacitate de producție anuală de 300.000 de unități. În condițiile actuale, oficialii de la Volkswagen speră ca producția din acest an să fie mai mare comparativ cu cea din 2021. În cursul anului trecut au fst produse aici 180.000 de automobile.

Sursa: Carscoops



Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide