Volkswagen a demarat producția electricului ID.4 la uzina din SUA

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 săptămâni Știri auto

Producătorul german de automobile Volkswagen a anunțat că a demarat producția de serie a electricului ID.4 la fabrica din SUA. Astfel, uzina din orașul Chattanooga (statul Tennessee) devine cea de-a cincea unitate de producție la nivel global pentru modelul cu emisii zero. Celelalte sunt situate la Emden, Zwickau (ambele Germania), Anting și Foshan (China).

În același timp, ID.4 devine, astfel, primul automobil electric pe care constructorul din Wolfsburg îl produce pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.

Volkswagen va produce 7.000 de ID.4 pe lună în 2022

„Tocmai începem să scriem un nou capitol pentru Volkswagen în America și este în mare măsură o poveste americană. Nu am putea fi mai mândri să vedem această viziune realizată astăzi cu modelul nostru emblematic ID.4. Acesta reprezintă o altă piatră de hotar în strategia noastră de electrificare a gamei pentru piața din SUA, dar și la nivel global”, a declarat Thomas Schäfer, președintele Volkswagen.

Linia de asamblare de la Chattanooga este rezultatul unei investiții în valoare de 800 de milioane de dolari. Sit-ul a primit o facilitate dedicată exclusiv producției de baterii și va primi celule de la fabrica SK Innovation situată în statul american Georgia. Aceasta este cea de-a șasea locație în care Volkswagen produce vehicule electrice la nivel global.

Volkswagen ID.4 a devenit rapid cel mai popular model electric al Grupului Volkswagen. Acesta s-a vândut până în prezent în 190.000 de unități la nivel global de la lansarea sa, în 2021.

Reprezentanții mărcii își propun să crească capacitatea de producție ID.4 la noua uzină din Chattanooga. Astfel, până la sfârșitul acestui an, VW dorește să producă 7.000 de vehicule pe lună, iar producția va continua să crească în 2023. Clienții care au comandat mașina se pot aștepta ca acestea să fie livrate încă din luna octombrie.

Pentru început, VW ID.4 va fi produs atât în versiuni cu tracțiune spate, cât și cu tracțiune integrală la Chattanooga. Ambele vor folosi o baterie de 82 kWh (77 kWh net). Spre sfârșitul anului, producătorul auto intenționează să vândă o variantă cu tracțiune spate și acumulator de 62 kWh, la un preț mai mic.

Sursa: Volkswagen


Sursa foto: Volkswagen


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide