Uzina Volkswagen din Dresda, Germania, unde se asambla ID.3, își încetează producția. Pentru a oferi muncitorilor o alternativă, compania a decis să acorde un bonus de angajare de 30.000 de euro celor care se relochează la fabrica din Wolfsburg. Vestea „bună” a fost primită, însă, cu huiduieli.
Transparent Factory (Fabrica Transparentă), cum e supranumită uzina VW din Dresda, va înceta producția ID.3 și se va concentra pe cercetare. Va găzdui un nou centru de inovație împreună cu Universitatea Tehnică din oraș.
Iar angajaților care își pierd locul de muncă le oferă bonusuri pentru relocarea la Wolfsburg, scrie carscoops.com.
La sfârșitul acestei luni, Volkswagen va înceta producția modelului complet electric ID.3 la Transparent Factory. Clădirea poartă această denumire deoarece are pereții din sticlă de la podea până în tavan.
Este pentru prima dată când fabrica din Dresda rămâne fără vehicule pe linia de asamblare.
Fabrica are în prezent aproximativ 250 de angajați. Dintre aceștia, doar 155 își vor păstra locul de muncă și vor fi redistribuiți către noile activități.
Pentru restul, care vor fi concediați, VW a propus un bonus de angajare de 30.000 de euro dacă se mută la Wolfsburg, situat la aproximativ 300 de kilometri de Dresda, potrivit publicației germane Handelsblatt.
Deși cifra ar putea părea atrăgătoare pe hârtie, un participant la recenta ședință a personalului a remarcat că anunțul bonusului a fost întâmpinat cu huiduieli din partea publicului.
Deși, în curând, Transparent Factory nu va mai construi niciun model VW, aceasta va găzdui un nou campus de inovație.

Campusul se va concentra pe o serie de domenii de înaltă tehnologie, inclusiv inteligența artificială, microelectronica, proiectarea de cipuri, știința materialelor, robotica și tehnologiile economiei circulare.
Universitatea Tehnică Dresda va închiria aproximativ jumătate din uzina Volkswagen, sprijinind colaborarea prin contracte de cercetare.
Potrivit Handelsblatt, angajații VW din Dresda au garantată siguranța locului de muncă până în 2030.
Iar, de anul viitor, aceștia vor fi incluși și în contractul colectiv de muncă al VW, care ar trebui să aducă salarii mai mari și condiții de angajare îmbunătățite.
Grupul Volkswagen trece printr-o perioadă de reorganizare masivă. Până în prezent a semnat acorduri de concediere cu 25.000 de angajați și urmează alți 10.000 până în 2030. Aceste disponibilizări voluntare fac parte din planul de salvare economică a celui mai mare constructor auto din lume, care se confruntă cu pierderi majore ca urmare a scăderii vânzărilor.