Volkswagen acuză China că trimite modele electrice ID neomologate în Europa

Autor: Adrian Somai 23 ian. 2023 Știri auto

Grupul Volkswagen se confruntă cu noi probleme pe piața auto europeană, descoperind de curând că dealerii de pe Bătrânul Continent primesc din China modele electrice ID neomologate. Importurile se fac fără acordul producătorului sau al autorităților, modelele produse acolo fiind destinate în special pietei din China și altor piețe din Asia sau Oceania.

„Revânzători neautorizați folosesc cererea mare de modele VW pentru a oferi aceste vehicule în alte țări fără aprobarea Volkswagen AG sau a autorităților de reglementare din țările în cauză”, a transmis recent grupul german prin intermediul unui purtător de cuvânt, potrivit Economica. Astfel, VW încearcă să își avertizeze dealerii din Europa cu privire la această problemă tot mai complexă, solicitându-le acestora să nu colaboreze cu cei care se ocupă de astfel de lucruri. Problema pare a nu fi una nouă, fiind descoperită de oficialii VW încă din a doua jumătate a anului trecut.

Potrivit primelor informații pe care le au cei de la VW, mașinile aduse în Europa sunt în principal modele cu zero emisii, în special ID. 4. Modelele sunt produse în China strict pentru anumite piețe din Asia și Oceania, drept pentru care prezintă diferențe semnificative la nivel de construcție și de software în comparație cu cele produse pe plan european. Din cauza acestor diferențe, modelele produse în China nici măcar nu pot fi omologate pe piața auto din Europa.

Mașinile din China nu pot fi omologate în Europa

„Configurațiile hardware și software nu pot fi aprobate în Europa. Deci sistemul eCall din aceste vehicule nu respectă standardele specifice UE”, a declarat purtătorul de cuvânt al Grupului VW legat de acest subiect. Astfel, chiar dacă prețul este unul mai mic decât cel cu care modelele în cauză sunt vândute pe piața auto europeană, cumpărătorii trebuie să știe că aceste vehicule nu pot fi omologate în Europa fără conversie.

Fiind echipate cu un alt software, aceste mașini nici măcar nu au aplicațiile occidentale pe care le cunoaștem noi, fiind echipate cu variante ale aplicațiilor gândite special pentru piața din China. Mai mult, sistemul de încărcare cu energie nu respectă standardele Uniunii Europene.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide