Zeekr pregătește mașini electrice cu autonomie de peste 1000 de kilometri

Autor: Ionuț Vîlciu acum 4 săptămâni Știri auto
Zeekr pregătește mașini electrice cu autonomie de peste 1000 de kilometri

Producătorul chinez de mașini electrice, Zeekr, a anunțat că va fi primul brand care va profita de bateriile Qilin și de tehnologia cell-to-pack de la CATL.

Zeekr va fi primul producător de vehicule electrice care va folosi bateria Qilin și tehnologia cell-to-pack de la CATL. CATL este cel mai mare furnizor de baterii din lume. Se pare că tehnologia bateriei va fi folosită pentru prima dată în Zeekr 009. Producătorul îl numește „primul monovolum electric de lux din lume”. Livrările sale urmează să ia startul în primul trimestru al anului 2023. Tehnologia bateriei va oferi modelului o autonomie de peste 1000 km cu o singură încărcare.

CATL a dezvăluit pentru prima dată noua versiune a tehnologiei cell-to-pack în aprilie, susținând că ar putea furniza cu 13% mai multă putere în volum decât celulele în format 4680 pe care Tesla le va folosi. De asemenea, ele ar trebui să ofere și o densitate mare de energie de 255 wh/kg, cu celule litiu-ion de tehnologie actuală, și 160 wh/kg cu celule LFP.

Autonomia electricelor pare că nu va mai reprezenta o problemă

CATL a spus că tehnologia va permite vehiculelor electrice să împacheteze mai multe celule într-un volum mai mic. Astfel se obține o autonomie mai mare de 1.000 km. Compania sugerează că se uită și la alte tehnologii viitoare, cum ar fi cea sodiu-ion. CATL a anunțat anterior un parteneriat și un acord de licență cu Hyundai Mobis. Astfel, apărea un potențial ca tehnologia să fie utilizată în viitoarele modele Hyundai, Kia și Genesis. Cu toate acestea, niciuna dintre aceste mărci nu a confirmat încă utilizarea tehnologiei în modelele de producție.

Zeekr a fost înființată în martie 2021 ca o „companie de mașini electrice premium” și face parte din Geely. Aceasta este o companie masivă în sine, cu diverse mărci de automobile, inclusiv Volvo, Polestar și Lotus Cars, printre altele. În timp ce toate aceste mărci au propriile lor resurse de inginerie și mijloace de producție, scopul lui Geely pentru Zeekr este puțin diferit. Vor să facă cu brandul ceea ce numește o „strategie de operare uşoară a activelor”. Una care caută furnizori pentru tehnologia de bază și poate să contracteze parteneri de producţie pentru asamblarea ulterioară.

Sursa: Green Car Reports


Sursa foto: Green Car Reports


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide