Iveco Massif

Autor: Cosmin Iordache acum 12 ani Test drive

Puterea provine dintr-un propulsor diesel de 3 litri şi este servită în două porţii, 146 CP în cazul motorizării HTI şi 176 CP pentru cea HTP. Cuplul, valoare primordială în activităţile ce presupun escaladă, este oferit de la 1.250 de turaţii şi atinge 350 Nm în cazul primei versiuni de putere şi 400 Nm pentru vârful de gamă. Ambele motorizări oferă demonstraţii de forţă convingătoare, urcând în ture rapid şi având o elasticitate remarcabilă.

Pentru că vorbim de un model insensibil la noţiunea de rafinament, motoarele oferă adevărate arii baritonale atunci când acul turometrului valsează peste 4.000 RPM. Această coloană sonoră este exact ceea ce vrei să auzi atunci când situaţia devine alunecoasă sau prea abruptă, oferind mai multă încredere decât o galerie la un derby.

Interiorul păstrează o notă similară cu exteriorul, putând fi caracterizat prin acelaşi atribut: cazon, cu menţiunea că pare un pic înghesuit. Multe elemente sunt împrumutate din magazia Fiat, iar calitatea asamblării este destul de italienească.

Elementul care atrage atenţia ca un magnet este sistemul de navigaţie touch-screen, în mare contrast cu atmosfera spartană ce tronează în habitaclu. Acest sistem are încorporat un altimetru şi un giroscop pentru întrebuinţări profesionale.

Preţurile pentru acest model încep de la 25.000 de euro şi ajung până la 35.000 de euro. Pentru pasionaţii sporturilor bărbăteşti, Massif are ca imagine de marketing echipa de rugby All Blacks şi nici că se putea o asociere mai potivită, vehiculul putând fi comparat cu un jucător din pachetul de înaintare.În ultima perioadă, vehiculele cu valenţe off-road au devenit prietenul cel mai bun al omului, majoritatea te poartă ca într-o mănuşă de pluş, te învăluie cu armonia interiorului, ba chiar gândesc în locul tău. Iveco Massif se află însă la polul opus, este nemanierat, zgomotos, împroaşcă cu noroi şi te zgâlţâie până exclami că mai vrei o tură.

Massif este, fără îndoială, un vehicul surprinzător, provenind din familia Iveco, sinonimă cu vehiculele comerciale şi nicidecum cu fenomenul off-road, iar în al doilea rând este italian. Or, italienii s-au remarcat prin creaţii senzuale, nu prin brute antisociale, ideale pentru escapade departe de civilizaţie. Modelul este dezvoltat însă de Iveco împreună cu Santana Motors, companie spaniolă ce s-a specializat încă din 1986 în producerea modelelor Land Rover sub licenţă proprie. Deci premisele pentru un off-roader profesionist sunt îndeplinite.

Vehiculul tot-teren este construit pe platforma tehnică a lui Daily, dar metamorfoza cărăuşului docil în exploratorul neînfricat a fost desăvârşită. Pus lăngă un SUV metrosexual, Massif impresionează prin dimensiuni şi îl surclasează cu câţiva centimetri chiar şi pe Defender, etalonul în acest segment.

Deşi cei de la Iveco au accentuat cu mândrie că responsabil de design a fost Giorgetto Giugiaro, modelul arată extrem de cazon, funcţionalitatea triumfând asupra fanteziei. Massif este disponibil în patru caroserii: Station Wagon cu 3 şi 5 portiere, Pick-Up şi Autoşasiu.

Încă de la prima vedere, acesta îşi declară apartenenţa la o specie pe cale de dispariţie. Unghiul de atac este de 45 de grade, cel de degajare de 40 grade, garda este de 20 cm şi este în stare să treacă prin vaduri de până la jumătate de metru. Aceste cifre chiar se văd în practică, fiind capabil să depăşească obstacole cu graţie şi naturaleţe.

Şi poate să facă lucrul ăsta cărând pănă la o tonă, datorită arcurilor pe foaie parabolice. Reversul medaliei este că, în cazul exagerărilor cu pedala de acceleraţie pe teren accidentat, te poţi reîncarna într-o minge de ping-pong. În ciuda senzaţiei de aparentă instabilitate, Massif se aşează bine pe drum şi pivotează elegant între diferenţele de nivel.



Comentarii
Inchide