Iveco Massif

Massif te târăşte prin noroi, te loveşte de stânci, te scufundă în vaduri, dar te face să descoperi plăceri primare.

Iveco Massif Iveco Massif
În ultima perioadă, vehiculele cu valenţe off-road au devenit prietenul cel mai bun al omului, majoritatea te poartă ca într-o mănuşă de pluş, te învăluie cu armonia interiorului, ba chiar gândesc în locul tău. Iveco Massif se află însă la polul opus, este nemanierat, zgomotos, împroaşcă cu noroi şi te zgâlţâie până exclami că mai vrei o tură.

Massif este, fără îndoială, un vehicul surprinzător, provenind din familia Iveco, sinonimă cu vehiculele comerciale şi nicidecum cu fenomenul off-road, iar în al doilea rând este italian. Or, italienii s-au remarcat prin creaţii senzuale, nu prin brute antisociale, ideale pentru escapade departe de civilizaţie. Modelul este dezvoltat însă de Iveco împreună cu Santana Motors, companie spaniolă ce s-a specializat încă din 1986 în producerea modelelor Land Rover sub licenţă proprie. Deci premisele pentru un off-roader profesionist sunt îndeplinite.

Vehiculul tot-teren este construit pe platforma tehnică a lui Daily, dar metamorfoza cărăuşului docil în exploratorul neînfricat a fost desăvârşită. Pus lăngă un SUV metrosexual, Massif impresionează prin dimensiuni şi îl surclasează cu câţiva centimetri chiar şi pe Defender, etalonul în acest segment.

Deşi cei de la Iveco au accentuat cu mândrie că responsabil de design a fost Giorgetto Giugiaro, modelul arată extrem de cazon, funcţionalitatea triumfând asupra fanteziei. Massif este disponibil în patru caroserii: Station Wagon cu 3 şi 5 portiere, Pick-Up şi Autoşasiu.

Încă de la prima vedere, acesta îşi declară apartenenţa la o specie pe cale de dispariţie. Unghiul de atac este de 45 de grade, cel de degajare de 40 grade, garda este de 20 cm şi este în stare să treacă prin vaduri de până la jumătate de metru. Aceste cifre chiar se văd în practică, fiind capabil să depăşească obstacole cu graţie şi naturaleţe.

Şi poate să facă lucrul ăsta cărând pănă la o tonă, datorită arcurilor pe foaie parabolice. Reversul medaliei este că, în cazul exagerărilor cu pedala de acceleraţie pe teren accidentat, te poţi reîncarna într-o minge de ping-pong. În ciuda senzaţiei de aparentă instabilitate, Massif se aşează bine pe drum şi pivotează elegant între diferenţele de nivel.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.