Am condus noul coupe diesel BMW 420d

Autor: Oraan Mărculescu 25 sept. 2013 Test drive

Pe cât de mare este zgomotul motorului perceput de urechile sensibile, pe atât de mic este consumul pe care îl afişează computerul de bord şi care e de natură să-i sensibilizeze pe cei care se proclamă cât de cât ecologişti.

De la început trebuie să remarc faptul că propulsorul de pe BMW 420d este compatibil cu normele antipoluare Euro 6, care vor intra în vigoare de-abia de la anul. După care mai amintesc prezenţa sistemului de oprire/pornire automată a motorului (la semafor sau la opririle scurte), precum şi modul suplimentar de conducere ”Eco Pro”.

Toate acestea au un rezultat dezarmant: un consum extrem de scăzut pentru cât de performant se dovedeşte BMW 420d. Dat fiind că nu m-a interesat în nici un moment un stil de condus economic (am folosit modul ”Eco Pro” sporadic), mă aşteptam ca herghelia de 184 CP să fie destul de însetată, mai ales în condiţii de ”push the pedal to the metal” în afara Bucureştiului, respectiv într-un trafic foarte aglomerat, specific începutului de toamnă, în mediul urban.

Evident, eram sigur că nu am cum să obţin consumul (foarte) optimist comunicat oficial de bavarezi, de 4,6 litri/100 km. Dar nici nu îmi închipuiam că pot coborî sub bariera de 7 litri/100 km, câtă vreme, după cum am spus, nu am avut intenţia de a menaja maşina.

Ei bine, în regim urban de la foarte aglomerat în sus, BMW 420d mi-a arătat o medie de 6,6 litri/100 km (cu doar un litru mai mult decât teoria, graţie în primul rând sistemului ”Start/Stop”), în timp ce, per ansamblu, la finalul testului computerul de bord m-a gratulat cu un ”şase la sută” onest (cu un litru şi jumătate mai mult decât teoria).

Deşi clişeul spune că la o maşină de asemenea calibru nu te mai interesează consumul, brusc toate criticile mele referitoare la zgomotul neplăcut al motorului au devenit mult mai mici, pentru că, puse în balanţă cu excelentele valori de consum, îmi demonstrează că, de fapt, inginerii bavarezi au reuşit un compromis foarte bun în ce priveşte acest propulsor.

Aşadar, BMW 420d e un coupe stilat, peformant şi foarte economic raportat la dinamismul de care dă dovadă, doar zgomotul motorului fiind ”călcâiul lui Ahile”.

Preţul de bază (40.796 euro cu TVA inclus) mi se pare rezonabil dacă mă gândesc la evoluţia Seriei 4 faţă de Seria 3 Coupe, pentru că acum vorbim de un coupe mai stilat şi cu o imagine mai pretenţioasă. Rămâne, însă, valabilă teorema ”plăteşti mult pentru opţiuni”: de exemplu, cutia automată Steptronic, cu 8 trepte, costă 2.473 euro, farurile adaptive cu LED sunt 2.000 de euro, iar sistemul de navigaţie Professional te duce la 2.621 euro.

Practic, cine e cât de cât pretenţios, va ajunge să dea pe un BMW 420d cel puţin 50.000 de euro, deoarece lista de opţiuni e destul de lungă şi plină de detalii pe care, oricât ai vrea, nu le poţi omite. Dar, pe de altă parte, vorbim de un coupe, care, prin definiţie, nu pune pragmatismul pe primul loc, nu-i aşa?

CONCLUZIE

BMW 420d este, la ora actuală, versiunea de intrare în gamă a noului coupe bavarez, dar e departe de a fi un model de bază:

  • are prestanţă şi inspiră mult stil, eleganţă şi lux, atât prin designul exterior, cât şi prin ambianţa interioară;
  • comportamentul dinamic este şi relaxant, dar devine şi entuziasmant (cu excepţia zgomotului motorului);
  • consumul este excelent raportat la peformanţe;
  • preţul e rezonabil, chiar şi în condiţiile în care ”dai iama” pe lista de opţiuni.

Aşa încât nu pot spune decât că bavarezii au făcut o treabă foarte bună cu noul Seria 4, care acum e mai logic plasat în gama constructorului. Şi e clar că vorbim de o bază excelentă pentru viitorul BMW M4 Coupe.

DATE TEHNICE BMW 420d Coupe aut.

Motor: Diesel TwinPower Turbo, 4 cilindri, Euro 6

Putere maximă: 184 CP / 4.000 rpm

Cuplu maxim: 380 Nm / 1.750 – 2.750 rpm

Cutie viteze: automată 8 trepte

Tracţiune: spate

Masă proprie: 1.540 kg

Lungime / lăţime / înălţime (mm): 4.638 / 1.825 / 1.362

Ampatament: 2.810 mm

Portbagaj: 445 litri

Viteză maximă: 232 km/h

Demaraj 0-100 km/h: 7,3 secunde

Consum urban / extraurban / mixt (l/100 km): 5,4 / 4,1 / 4,6

Emisii CO2: 121 g/km

Preţ de bază: 40.796 euro (TVA inclus)

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide