Am testat Land Rover Freelander SD4 SE facelift

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Test drive

Freelander 2 este un SUV complet. Oferă o
poziţie de condus suficient de înaltă pentru a oferi o perspectivă
bună asupra traficului iar comenzile sunt supradimensionate pentru
a putea fi acţionate şi atunci când esti bine echipat. Este un
detaliu la care inginerii Land Rover au fost mereu atenţi.

Butoanele importante sunt fabricate dintr-un plastic moale,
plăcut la atingere. Acesta sunt ceva mai mari decât ar fi normal
pentru a le putea acţiona cu mânuşi în mâini, de exemplu. Iar
pedalele pot fi acţionate fără probleme chiar daca porţi
bocanci.

Interior cu comenzi clare şi bine amplasate

Deşi este un SUV, Freelander are pretenţii de off-roader. Ca şi
fratele său mai mare, Discovery, Freelander foloseşte sistemul
Terrain Response. Acesta constă într-un buton rotativ amplasat
lângă schimbătorul de viteze prin care se pot alege setări
specifice pentru terenul care urmează a fi traversat. Pentru
Freelander, sistemul are patru setări: Normal, Drum alunecos
(zăpadă, iarbă, macadam), Noroi, Nisip. Fiecare program ales
setează maşina în modul optim pentru a traversa respectiva
suprafaţă. În plus există şi sistemul Hill Descent Control ce face
din coborârea pantelor abrupte o joacă de copil. Cu sistemul
cuplat, trebuie doar să te ţii de volan pentru a menţine direcţia.
Restul face maşina. Inclusiv frânarea. Nu trebuie să mai atingi
nici o pedală.

Sistemul Terrain Response, creierul electronic pentru offroad

Mi-a plăcut apoi motorul de 190 CP. Turbodieselul de 2,2
litri de pe Freelander a fost mereu un motor foarte bun dar acum
este excelent. Cuplul de 420 Nm disponibil la 1.750 rpm şi cutia de
viteze automată cu şase trepte fac toţi banii.
Freelander
se dovedeşte extrem de sprinten pe şosea. Mărturie stă şi o amendă
încasată de subsemnatul în drum spre sesiunea foto. În plus,
acelaşi cuplu te scoate din aproape orice situaţie în teren
accidentat. În cazul nostru am avut de a face cu zăpadă afânată iar
maşina nu avea pneuri de iarnă ci pneurile standard cu care vine
dotată din fabrică. Nu am avut nici o problemă în a mişuna prin
zăpadă. Cu pneuri adecvate, un Freelander devine de neoprit.

Probabil cel mai complet SUV disponibil pe piaţă

Să discutăm un pic şi despre preţ. Land Rover este o marcă
premium şi calitatea pe care o oferă are un preţ pe măsură. Gama
Freelander începe de la 29.741 euro (TVA inclus). Acest preţ este
valabil pentru motorul diesel de 150 CP în echiparea E. Versiunea
noastră SD4 în echipare SE costă 38.390 preţ de listă (TVA inclus).
Modelul nostru de test avea câteva echipamente opţionale care
ridicau preţul final la 44.528 euro (TVA inclus). E mult, e puţin?
Pe piaţa SUV-urilor găsim şi oferte mai bune. Însă nimeni
nu îţi vinde esenţa unui automobil de teren mai bine ca Land
Rover.

Land Rover Freelander 2 SD4 SE

Date tehnice

Propulsie: L4, 2.179 cmc, tracţiune integrală, transmisie
automată cu şase rapoarte, 190 CP, 440 Nm.

Performanţe: 0-100 km/h 9,5 secunde, viteză maximă 190 km/h,
consum mediu 7 l/100 km, emisii CO2 185 g/km.

Preţ: 44.528 euro cu TVA.

Land Rover Freelander facelift nu este un model foarte nou. Este
disponibil de ceva vreme la vânzare. Am reuşit să îl punem la
încercare într-o zi geroasă şi l-am dus în zăpadă.

Am găsit mult alb mai la munte un pic şi l-am bagat pe
Freelander până la gât în zăpadă. Nu a crâcnit, ba chiar i-a
plăcut.

Avem de a face cu ultima evoluţie a modelului
Freelander.
Este un facelift ce a modificat spoilerul şi
calandrul faţă şi a adus stopuri cu rame fumurii în partea din
spate. Plus oglinzi retrovizoare ceva mai mari şi jante cu design
nou.

Un look clasic

Noul calandru face din Freelander 2 un membru perfect
integrat în familia Land Rover. În plus îi dă o tentă ceva mai
burgheză dar în rest maşina este identică cu ce eram
obişnuiţi.

Freelander 2 este unul din liderii clasei SUV. Are ablităţi de
off-roader adevărat graţie pedigree-ului Land Rover dar şi o
dinamică suficient de abilă. Există un singur motor diesel de 2,2
litri ce vine acum în două variante de putere. Modelele desemnate
TD4 au 150 CP iar cele cu sigla SD4 oferă 190 CP. Acesta din urmă a
fost prezent în cadrul testului nostru. Motorizările diesel de la
Land Rover satisfac acum normele de poluare Euro5. Pe lângă motorul
diesel cu două versiuni de putere în oferta Land Rover Freelander 2
mai există şi un motor pe benzină cu şase cilindri. Poartă numele
i6, are 3,2 litri şi oferă 233 CP.

Nu contează suprafaţa de rulare, Freelander se va descurca.

Modelul nostru SD4 de 190 CP a venit dotat cu cutie de viteze
automată cu şase trepte şi nivel de echipare SE. Suficient de bine
dotat, singurul lucru care lipsea a fost sistemul de navigaţie şi
displayul color ce se alfă în vârful consolei centrale la modelele
de top. Dar ne putem descurca şi fără el. Partea bună este că dacş
nu există display-ul mare, avem în schimb un spaţiu de depozitare
generos.



Comentarii
Inchide