Citroen C2R2 MAX

Autor: Constantin Ciobanu 14 apr. 2008 Test drive

Răzbunarea mioritică

Oarecum frustrat de micile nesincronizări petrecute în timpul scurtei sesiuni de test cu C2-R2 MAX, am vrut să-mi demonstrez ceva. Ce anume nu prea ştiam, cert este că am scos la plimbare un C2 echipat cu propulsorul 1.6 16V care dezvoltă 125 CP. Făcînd abstracţie de lipsa colantelor, la exterior aproape nici o diferenţă marcantă (aici nu luăm în calcul şi jantele). La interior, în schimb, altă lume, scaune sport din piele cu suport lateral decent şi pe deasupra încălzite.

Frîna de mînă se afla acolo unde o ştiam, mai exista şi aer condiţionat, plus un sistem audio surprinzător de bun. Cu alte cuvinte, viaţă civilizată. Poate poziţia la volan era uşor înaltă, dar în rest ergonomia mi s-a părut satisfăcătoare. Nu m-am putut împăca însă cu schimbătorul de viteze, care te pune să explorezi o mare pare din habitaclu pentru a schimba treptele. Surprinzătoare, în sens negativ, inexactitatea lui! Şi i-aş mai reproşa maşinii şi dozarea pedalei de frînă, care ţine destul de sus, împiedicînd “heel and toe” pe retrogradări la un ansamblu care solicită astfel de tabieturi pentru a te face să mergi sportiv. Propulsorul este extrem de simpatic.

El poate totuşi dezamăgi la prima vedere, în special la regimuri joase, cînd te întrebi unde or fi cei 125 CP, dar odată ajuns la 5.000-6.000 rpm, descoperi brusc că C2 trăieşte. Merită să schimbi atunci cînd se aprinde martorul de pe bord menit să te atenţioneze că te apropii de regimul maxim şi poţi frîna ceva mai tîrziu, sistemul de frînare cu discuri şi pe spate fiind de încredere. Singura enigmă rămîne cea legată de stabilitatea maşinii – un fel de kart care beneficiază de o direcţie precisă şi plăcută, prin asistarea variabilă în funcţie de viteza de rulare.

Nu bucură consumul la regimuri înalte, maşina ajungînd în trafic urban chiar şi la 20 de litri la sută. În schimb, dacă se rulează la 2.000 rpm, în oraş sînt suficienţi 9 litri. O maşinuţă dominată de contradicţii, dar una care nu te va duce la serviciu sau acasă întristat. Au fost 3 zile în care am intrat în casă şi în redacţie cu zîmbetul pe buze. Merci C2!!!Nu cred că are sens să detaliez ce înseamnă Citroen Sport, una dintre cele mai titrate case de motorsport de pe Terra. Cînd ai prilejul să păşeşti pe un tărîm unde se nasc legende şi mituri, trebuie să te simţi privilegiat şi să te bucuri cît mai intens de fiecare clipă.

Am ajuns la Citroen Sport pentru a descoperi ultimul produs, Citroen C2-R2 Max, destinat a evolua în nou-înfiinţata grupă R. Maşina a fost omologată la 1 ianuarie 2008 şi reprezintă o evoluţie a modelului C2-R2, la volanul căruia Simon Jean Joseph a cîştigat în 2007 titlul de campion mondial la categoria R2.

Principalele modificări se regăsesc la nivelul propulsorului, care oferă acum cu 5 CP mai mult, momentul maxim fiind tot de 175 Nm şi fiind furnizat la 5.500 rpm. În schimb a crescut regimul maxim de funcţionare, acesta fiind acum de 8.400 rpm, cu 800 de rotaţii peste modelul de anul trecut. Plusurile au fost obţinute prin modificarea sistemului de alimentare, a filtrului de aer, a evacuarii şi a managementului electronic.

Suspensia a fost şi ea redesenată, fiind acum complet ajustabilă, cu amortizoare spate similare celor de pe versiunea C2 Super 1600. Noile amortizoare faţă au fost proiectate atît pentru a contribui la o direcţie mai precisă, cît şi pentru a deveni mai andurante, fapt ce va fi apreciat de bugetele echipelor care vor alege C2-R2 MAX pentru a concura.

A fost modificat şi sistemul de frînare, inginerii de la Citroen Sport profitînd la maximum de specificaţiile regulamentului FIA. Sistemul de răcire a discurilor de frînă a fost optimizat şi s-a renunţat la asistarea servo, rezultînd un feedback sporit din partea pedalei.

Puntea spate permite acum setări complete, iar direcţia este asistată hidraulic. Pentru a avea un evantai complet al senzaţiilor de la volan, mai trebuie adăugat faptul că ambreiajul este monodisc ceramic acţionat mecanic, cutia secvenţială are 5 trepte, iar pe puntea faţă este montat şi un diferenţial cu alunecare limitată. Să nu uit să vă spun că maşina are doar 1.030 kg, repartiţia maselor fiind de 63% faţă şi 37% spate.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide