Infiniti G37 S

Autor: Tudor Bratu acum 11 ani Test drive

Mi-a scăpat. Ha-ha-ha. Nu mă pot abține, îmi cer scuze din nou… Foarte serios vorbind, nu suport când citesc sau aud anumite lucruri despre mașini. Sunt de ceva timp prin preajma lor și cam țin pasul cu tot ce e nou și e pus în mișcare la vreo lansare internațională sau nu.

A spune că modelul de clasă medie pe care te pregătești să îl lansezi pe piața europeană sub formă de coupe concurează BMW 335i este ca și cum m-ai arunca pe mine pe teren în echipa lui Pițurcă în locul lui Lobonț. Nici cea mai “emo” cunoștință a mea nu ar face greșeala asta.

Dacă Nissan nu ne bucură în Europa cu coupe-ul de clasă medie Skyline, Infiniti (de anul viitor oficial în România prin Autoitalia, momentan importat din America de Premium Brands) va spăla rușinea și ne va oferi superbul G37, modificat pentru Europa. Special pentru intrarea cu mare fast pe Bătrânul Continent, Infiniti a modificat eternul V6 de 3,5 litri, crescând cilindreea la 3.694 cmc și puterea la o cifră mai mult decât interesantă.

330 CP și 366 Nm sunt valorile G37S-ului pe care l-am condus în Portugalia. Nici nu vreau să mă gândesc la alt motor pentru mașina asta, care arată absolut superb. Pentru că mulți tot insistă în comparațiile cu BMW-ul Seria 3 Coupe, vă anunț cu plăcere că G37 arată mult mai bine. Este elegant, spectaculos și… diferit. Interiorul pare extraterestru și are un design preluat și de celelalte modele ale mărcii, fapt care îi bucură probabil doar pe cei ce se joacă cu cifrele de producție la Infiniti.

Materialele sunt luxoase, finisarea e ireproșabilă, iar față de vechile modele Infiniti, mașina asta pare construită cu adevărat solid și nu oferă motive de reproș. Aș fi vrut o poziție de condus ceva mai joasă, un șezut mai lung al scaunului și padele pentru schimbarea treptelor de viteză pe volan, nu pe coloana acestuia. Motorul sună senzațional și urcă în ture foarte ușor. Răspunsul accelerației este destul de bun, iar puterea nu se pierde undeva pe drum spre șosea.

Tracțiunea spate nu creează probleme de aderentă pe accelerațiile puternice; cred însă că Infiniti a renunțat la arcuri și amortizoare, pentru că G37S este cel mai rigid coupe de stradă pe care l-am condus. Vreodată. O vină importantă o au și jantele de 19 inci, dotare-standard, dar totuși. O mașină care arată atât de bine, atinge 245 km/h, accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde și costă 51.300 de euro în echiparea de top (la Premium Brands) ar trebui să fie și confortabil de condus. Așa, cam ca un 335i.

Tags:


Comentarii
Inchide