Range Rover Supercharged – Test in RO

Autor: Adrian Mihălţianu acum 11 ani Test drive

După
cum spun oficialii companiei Land Rover, noul RR este menit să fie
„mai formal şi mai elegant”. În spatele acestei exprimări
„sec-britanice” se ascunde de fapt dorinţa clienţilor de RR de a
continua să cumpere un produs îmbunătăţit tehnic, tehnologic şi
calitativ, dar la fel de clasic şi conservator ca aspect.

Plus că, zic eu, lui LR îi este puţin teamă să renunţe la reţeta
câştigătoare pentru Range. Sincer, le-ar fi foarte greu să
revoluţioneze RR-ul, care arată absolut fenomenal. Micile schimbări
ale exteriorului l-au făcut într-adevăr mai elegant, mai ales în
partea din spate, cu forme foarte „curate”. Ledurile arată bine pe
faţa lui RR, dar cel mai important este că în spatele farurilor şi
al grilei, redesenată şi ea cu succes, se poate monta noul
propulsor de supercar al celor de la Jaguar.

Da. V8-ul pe benzină de fix cinci litri cilindree, supraalimentat
cu compresor mecanic de 510 CP şi 625 Nm, face din această
generaţie de Range Rover o maşină capabilă să se bată de la egal la
egal cu Cayenne Turbo. La fel ca acesta, noul RR atinge 100 km/h cu
start de pe loc în 5,1 secunde. Iar stilul teatral în care
accelerează face toţi banii din lume. Am mai sugerat că noul motor
de top al lui Jaguar este fenomenal, dar acum sunt sigur de
asta.

2.710 kg cântăreşte Range Rover Supercharged, dar nu simţi asta
decât în timpul frânărilor puternice sau pe viraje. Forţa motorului
este impresionantă. De fapt este impresionant felul cum decolează
RR S/C-ul la kick-down. Puterea este prezentă în permanenţă
indiferent de treaptă şi îmi pare rău că maşina asta poate doar 225
km/h.


La cum accelerează până acolo, ai spune că mai ai puţin şi treci
de 270. Dacă pleci puternic de pe loc cu roţile puţin virate, vei
avea patru anvelope ce pierd aderenţa şi 2.710 kg ascunse sub o
caroserie care te intimidează fie şi doar dacă stai lângă ea în
parcare.

Răspunsul la acceleraţie este bun, destul de rapid, la fel şi cel
al cutiei la kick-down. Direcţia e ceva mai tare decât la fostul
S/C, iar frânele sunt suficient de puternice pentru a opri uriaşul.
La fel ca la RRS însă, direcţia are o demultiplicare prea lungă
pentru un SUV supersport, iar pedala de frână este foarte moale şi
necesită obişnuinţă pentru a încetini maşina lin şi corect de la
viteze ridicate.

La interior, de unde vei aplauda după fiecare cursă nebunească la
volanul acestui colos superb, materialele nobile şi finisajele
ireproşabile fac legea. Echiparea Autobiography vine cu piele din
belşug pentru panourile uşilor şi pentru plafon, iar fiindcă vorbim
despre Rolls-ul SUV-urilor, crossoverelor şi offroaderelor, pe un
RR poţi comanda praguri retractabile electric sub maşină sau piele
la interior pe coloana de direcţie ori pe gurile de ventilaţie.
Aplaudaţi, vă rog, RR este genial.



Comentarii
Inchide