Renault Grand Scenic 1.9 dCi – Test în România

Autor: Andrei Cosmin Iordache 05 feb. 2010 Test drive

Profil fluid al monovolumuluiGrand
Scenic, 7 locuri, iniţial aşteptam o greutate mai
mare de 1.600 kg. Prin urmare am crezut că cei
130 CP livraţi de propulsorul 1.9
dCi
vor fi insuficienţi. Am descoperit cu plăcere că m-am
înşelat, propulsorul şi cutia cu şase trepte satisfac pe deplin.
Plăcut este faptul că propulsorul oferă cuplu motor de la turaţii
joase, 300 Nm sunt disponibili de la 1.750 rpm.
Ceea ce contribuie la un plus de confort în cazul unui rulaj urban,
eliminând necesitatea schimbărilor dese de viteze.

Totuşi propulsorul de 1.9 litri este unul cu ceva vechime în
oferta
Renault
. Singurul minus al acestuia fiind faptul că este
uşor zgomotos. Frâna de staţionare este
electro-hidraulică, şi pot spune că este o soluţie optimă pentru
acestă clasă. O dată cu lansarea noi generaţii Megane, a fost
revizuit puternic
sistemul de direcţie
, iar de acest lucru se bucură şi
Scenic.

Un Megane Sport Tourer mai mareSistemul
de direcţie a căştigat mult în precizie dar şi în feedback, fiind
mult mai agreabil acum.
Sistemul de frânare
a fost modificat dacă ne raportăm la
Megane. Vorbim de discuri ventilate faţă cu diametrul de
296 mm
(mai mari cu 16 mm) şi discuri pline spate
cu diametrul de 274 mm
(mai mari cu 14 mm). Bun dozajul în
pedala de frână. Suspensia faţă este independentă de tip
McPherson iar în spate vorbim de o punte
semi-independentă
.

În primul rând un plus pentru modul în care lucrează suspensia
şi pentru faptul că putem vorbi de un ruliu şi tangaj relativ redus
pentru un astfel de model. Apoi un alt plus pentru izolarea bună a
zgomotelor provenite de la trenul de rulare, la interior acestea
făcându-şi vag prezenţa.

Consumul în mediul urban declarat de producător este de 6,9
litri. În mediul urban bucureştean acesta poate ajunge şi la 10
litriîn funcţie de stilul de condus şi gradul de aglomeraţie din
trafic. Oricum este o valoare bună. Extraurban consumul va fi
puternic influenţat de gradul de încărcare a maşinii.

Pot fi înregistrate valori de 5 litri în cazul rulării cu maşina
goală sau ajunge până spre 7-8 litri dacă o umpleţi cu familia sau
prieteni. Un minus poate fi considerat ampatamentul de 2.770 mm şi
garda la sol de 120 mm care asociate pot conduce la mici incidente
în care pot fi atinse pragurile laterale la o eventuală escaladare
a bordurilor.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide