Scurt test drive cu Audi A7 3.0 TDI quattro

Autor: Mihai Dascalescu acum 9 ani Test drive

Versiunea din test
Audi A7
era garnisită cu ornamente din
aluminiu pe bord
, tunelul central şi portiere, aşa încât
atmosfera generală era puţin mai rece, dar şi high-tech şi
sportivă. O dată ce am închis portiera, am avut nevoie de nişte
minute bune pentru a mă acomoda cu universul interior plin de
butoane şi afişaje.

Volanul este sportiv şi se ţine foarte natural în
mâini
. Butoanele de pe el sunt cam mici şi necesită o
atenţie ceva mai mare în timpul mersului. Indicatoarele de bord,
însă, nu pun nici un fel de probleme de lizibilitate. Vitezometrul
şi turometrul de mari dimensiuni încadrează un display foarte mare,
pe care pot fi afişate multe funcţii, de la trip-computer până la
indicaţiile sistemului de navigaţie.

Audi A7 Sportback are un cockpit aglomerat, pentru amatorii de high-tech

Însă adevărata provocare e reprezentată de centrala de
comandă de pe tunelul central, levierul cutiei de viteze automate
fiind înconjurat de foarte multe butoane
. În partea
inferioară regăsim butoanele centralei de comandă MMI, pentru
utilizarea căreia e nevoie de ceva mai multă obişnuinţă decât la
sistemul iDrive al BMW, de exemplu. Dar utilizarea butoanelor se
dovedeşte logică şi nu pune probleme în general.

De remarcat touchpad-ul din stânga, care îndeplineşte
mai multe funcţii
: selectarea programelor radio presetate,
navigarea pe hartă sau (atenţie, fanii gadgeturilor!) scrierea
literelor, pentru adresă sau mesaje. Sincer, după 5 minute de
„joacă”, mi-am pierdut interesul pentru această găselniţă, dar
touchpadul se poate dovedi folositor în unele situaţii.

Afişarea informaţiilor se face pe un imens display, de o
claritate excelentă
, chiar şi când soarele cade direct pe
ecran. Când opreşti motorul, acesta culisează graţios în partea
superioară a consolei, pentru a fi ferit de praf. Oferă o
lizibilitate mai bună decât iDrive de la BMW, dar… tot butonul
rotativ al bavarezilor permite o navigare mai facilă. În cazul MMI
sunt cam multe butoane, sincer, şi doar la semafoare te poţi
concentra la ele.

Displayul central escamotabil din Audi A7 este lizibil si cu indicatii foarte clare

În funcţie de nivelul de echipare, Audi A7 mai oferă multe alte
lucruri scumpe, dar eu recomand neapărat pachetul cu scaune
confort
, deoarece scaunele standard nu prea se potrivesc
la o maşină de un asemenea nivel, fiind doar normale. În schimb,
spaţiul interior este foarte bun în faţă şi suficient de
confortabil în spate. Nu voi face greşeala de a compara A7 cu un
sedan, deoarece maşina e o excelentă alternativă la un
coupe cu doar 2 uşi
.

Hayonul are deschidere electrică şi, în teorie, îţi
oferă acces la un portbagaj foarte mare, de 535 litri
. În
practică, însă, chiar dacă bancheta este rabatabilă, caracterul
practic nu e foarte bun. Din nou, asta dacă facem comparaţie cu un
sedan – pentru că, altfel, pentru o maşină lifestyle, Audi A7
Sportback este mai mult decât încăpător, primind lejer bagajele
celor 4 pasageri.

Per total, interiorul lui Audi A7 arată high-tech, dar, dacă nu
apelezi din plin la lista de opţiuni, ambianţa interioară nu te va
satisface. Aşa încât, dacă vrei tapiţerie din piele şi un habitaclu
bine garnisit, pregăteşte-te să scoţi mii de euro din buzunar în
plus. DIferenţa faţă de un A7 „de bază” merită, în final,
iar maşina devine demnă de pretenţiile milionarilor
.


Oare pretenţiile sportive au fost luate în
seamă?

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide