Test drive Citroen C5 X. Un crossover care duce mai departe numele de C5

Autor: Ionuț Vîlciu acum o săptămână Știri auto

Citroen C5 X este vârful de lance al gamei producătorului francez. Este un crossover care duce mai departe numele de C5, dar îmbină mai multe caracteristici interesante.

C5 X este o mașină care se află la răscrucea mai multor drumuri. Nu este nici break, nici sedan, nici SUV, dar a luat câte ceva de la fiecare. Este un crossover în adevăratul sens al cuvântului. Citroen C5 X este o mașină creată prin combinarea mai multor clase, dar o face în cel mai bun mod.

Cu o lungime de puțin peste 4,8 metri și o lățime de 2,06 metri, Citroen C5 X nu este o mașină mică. Este un autoturism lung, spațios, cu un design aparte, care aduce aminte de modelele consacrate ale producătorului.

citroen

Exteriorul lui Citroen C5 X este elegant, dar nu trece neobservat

C5 X înglobează noile elemente de design specifice brandului Citroen. Partea frontală este desenată în jurul siglei, fiind construită pe două linii tari, ambele plecând din centrul mașinii. Farurile și luminile de zi, ambele cu tehnologie LED, sunt împărțite în două. Semnătura luminoasă a luminilor de zi se prelungește și în far, generând astfel forma literei X.

Partea laterală atrage cel mai mult atenția, având o formă alungită, plată, dar cu o gardă la sol generoasă. Așa cum spuneam, mașina are o lungime de puțin peste 4,8 metri, iar asta se vede. Proporțiile sunt alungite, iar desenul părții din spate aduce aminte de modele faimoase ale brandului francez, cum ar fi XM.

Același motiv al literei X este regăsit și în semnătura luminoasă a blocurilor optice spate. Un detaliu interesant este că X-ul din emblema amplasată pe hayon este creat din logo-ul Citroen, dar cu un element inversat.

Interiorul este unul pe măsura exteriorului

Designul interior este unul modern, elegant, dar fără a fi încărcat. Consola centrală oferă două suporturi de pahare, iar cotiera este încăpătoare. De asemenea, mașina are și un pad pentru încărcarea wireless a telefonului. Singurul aspect care ar putea deranja este materialul negru lucios folosit pe consola centrală. Acesta reflectă destul de mult lumina și se poate zgâria ușor, deci mare grijă la chei sau alte obiecte ascuțite.

Ergonomia este bună, iar butoanele sunt amplasate în mod intuitiv. Faptul că butoanele sistemului de climatizare al mașinii au rămas în format fizic este un plus. Sunt ușor de folosit și se simt bine la atingere.

Mașina vine cu două ecrane. Cel al instrumentarului de bord are o diagonală de 7 inch și este ușor configurabil cu diverse teme sau aranjări ale informațiilor. Fiindcă mașina din testul nostru a fost o echipare Shine, ecranul sistemului de infotainment are o diagonală de 12 inch. Acesta răspunde bine, iar sistemul multimedia al mașinii este foarte configurabil și intuitiv, oferind conectivitate wireless pentru Android Auto, dar și Apple CarPlay. Pe lângă cele două ecrane există și un head-up display de dimensiuni generoase. Acesta poate afișa diverse informații, precum viteza de deplasare, limita de viteză sau date despre navigație.

Citroen C5 X se axează pe confort

C5 X oferă o experiență plăcută pentru fiecare dintre ocupanții săi. Scaunele oferă un nivel de confort superior. Acestea au reglaj electric inclusiv pentru lombar, sunt încălzite, ventilate și au și funcție de masaj. Programele de masaj sunt foarte diversificate și pot fi selectate prin intermediul ecranului central. La confortul perceput contribuie și funcția de volan încălzit, foarte utilă în diminețile răcoroase.

De asemenea, este spațiu pentru toată lumea, atât în față, cât și pentru ocupanții din spate. Portbagajul mașinii are un volum de 545 de litri, chiar dacă linia plafonului este destul de joasă. Această linie joasă a plafonului poate afecta puțin vizibilitatea, mai ales pe cea prin lunetă. Per total, vizibilitatea este bună, iar poziția la volan este ușor de găsit, indiferent de statură.

La spațiul interior se adaugă o ținută de drum confortabilă. Citroen C5 X dispune de suspensia Advanced Confort, un sistem cu amortizare progresivă care asigură o ținută de drum cât se poate de confortabilă. Am condus mașina pe o combinație de drumuri, atât în oraș, cât și în afara sa. Mașina absoarbe cu brio orice denivelare, iar la viteze de autostradă rămâne stabilă și oferă încredere. Într-adevăr, există ruliu, dar nu suficient cât să deranjeze. Masa redusă a mașinii (1589 kg) contribuie la un comportament dinamic bun, fiind o mașină care răspunde bine la comenzi, fără a avea pretenții sportive.

Performanțe bune combinate cu un consum mic de carburant

Sub capota lui Citroen C5 X am găsit un motor clasic pe benzină. Unitatea de 1,6 litri dezvoltă 180 de cai putere și 250 Nm cuplu. Acesta este cuplat la o cutie automată cu 8 rapoarte. Nu există opțiune de tracțiune integrală, C5 X fiind disponibil doar cu tracțiune față.

Propulsorul de 1,6 litri este silențios, oferă putere suficientă chiar și în depășiri, iar cutia în 8 rapoarte nu întâmpină probleme la schimbarea treptelor. De cele mai multe ori, motorul este silențios și nu transmite vibrații nedorite. Singurele momente în care îl vei auzi vor fi accelerările susținute. Apropo, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,8 secunde.

Cât despre consum, pe distanța de aproximativ 800 de kilometri pe care am parcurs-o de-a lungul testului, mașina a avut un consum mediu de 6,2 litri/100 km. Acești kilometri au fost parcurși preponderent în afara orașului. Cu toate acestea, consumul rezultat la mersul printr-un București aglomerat a fost de fix 10 litri/100 km.

Concluzii și prețuri

Citroen C5 X este un urmaș demn al predecesorilor săi, păstrând carisma tipică brandului francez. Designul este unul ieșit din tipare, care îmbină poziția de condus joasă a unui sedan, practicalitatea unui break și garda la sol mare a unui SUV.

Este o mașină diferită, care continuă o serie de modele interesante. Poate fi o alegere bună pentru cei ce își doresc o mașină spațioasă, dar care să iasă în evidență. Lipsa tracțiunii integrale ar putea descuraja unii potențiali clienți, dar mașina are multe alte avantaje prin care recuperează. Ținuta de drum suplă, suita cuprinzătoare de tehnologii și sisteme de asistență, dar și cifrele de consum reprezintă argumente solide pentru Citroen C5 X.

Mașina din testul nostru a avut un preț de 39.267 de euro cu TVA inclus. Prețurile pentru Citroen C5 X încep de la suma de 33.400 de euro cu TVA.

Vezi AICI prezentarea modelului

 

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide