Test-drive cu Ford B-Max 1,0l EcoBoost pe drumurile din România

Autor: Adrian Mihălţianu 19 nov. 2012 Test drive

Performanţe

Modelul pe care l-am testat a fost un Ford B-Max în echiparea de mijloc Trend, cu motor pe benzină de 1,0 litri EcoBoost care dezvoltă 100 de cai-putere şi 170 Nm cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.

Cei 100 de cai putere mi s-au părut suficienţi pentru cele aproape 1,3 tone ale maşinii. Chiar şi cu trei persoane şi bagaje în maşină, motoraşul de doar 999 cmc cu trei cilindri se comportă excelent şi sună ca şi cum ar vrea să iasă de sub capotă şi să ţipe la toată lumea.

Peste 3.000 rpm, zgomotul începe să fie mai puternic, dar nu e deranjant. Dimpotrivă, chiar mi-a plăcut voioşia cu care motorul îşi face treaba. Distribuţia puterii este liniară şi nu există nici o întârziere atunci când se apasă pedala de acceleraţia, chiar şi la turaţii joase. Acest lucru e posibil pentru că inginerii Ford au făcut în aşa fel încât cuplul să fie prezent încă de la 1.400 rpm.

Nu trebuie uitat că acest motor este produs tot la Craiova şi că a câştigat premiul „Motorul  Internaţional al anului 2012. Dar un aspect mai important este reprezentat de costurile scăzute pe care le implică un motor de doar 999 cmc, cum ar fi taxa de înmatriculare, asigurarea şi impozitul.

Deşi este o maşină destul de înaltă, la 1,6 metri, B-Max se comportă exemplar pe viraje. Direcţia e precisă, iar cutia de viteze permite schimbări rapide. Ruliul e în limite normale şi nu am fost temperat niciodată de electronică. Dar toate acestea nu înseamnă că este o maşină de raliuri. Nu, este doar o maşină de familie care poate deveni distractivă dacă şoferul are chef şi e conştient că se află la volanul unui monovolum.

Consum

Consumul mixt pretins de Ford pentru modelul pe care l-am testat este de 4,9 litri/100 km. Eu nu am reuşit să mă apropii de această valoare, dar pentru câteva motive întemeiate: am avut ghinionul să circul doar printr-un Bucureşti extrem de aglomerat, iar drumul pe care l-am parcurs în afara oraşelor a fost în pantă.

Astfel, după un drum de 250 de kilometri, atât printr-un trafic infernal de Bucureşti, cât şi prin afara oraşelor, consumul afişat de calculatorul de bord a fost de 7,5 l/100 km. Iar eu cred că este o valoare bună şi aş minţi dacă aş spune că am mers economic.

Aşadar, consumul e comparabil cu al unui motor diesel de 1,7 litri. Doar că propulsorul pe benzină de 1,0 litri EcoBoost de la Ford are avantajul unor taxe mai mici, iar zumzetul său este cu adevărat entuziasmant.

Preţuri

Varianta cea mai ieftină se numeşte City şi costă 13.400 de euro cu TVA inclus. Pentru aceşti bani, primiţi un motor pe benzină de 1,4 litri care dezvoltă 90 de cai-putere, închidere centralizată cu telecomandă şi geamuri electrice.

Modelul testat a fost un Ford B-Max în echipare Trend cu motor pe benzină de 1,0 litri EcoBoost şi cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Preţul de listă pentru un astfel de model este de 14.650 de euro cu TVA inclus, iar echipamentul standard include geamuri electrice faţă-spate, ABS, EBD, airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasagerul din dreapta şi airbag-uri cortină pentru toţi pasagerii, asistenţă la frânarea de urgenţă, volan îmbrăcat în piele reglabil pe înălţime şi lungime, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri şi închidere centralizată cu telecomandă.

Pentru această echipare e disponibil şi un pachet de opţionale, denumit tot Trend, care costă 1.600 de euro şi care vine cu aer condiţionat acţionat manual, senzori de parcare în spate, Radio-CD cu MP3 player, şase difuzoare şi conectivitate USB, comenzi pe volan şi sistemul cu conectivitate Bluetooth şi comenzi vocale Sync.

În oferta celor de la Ford se mai găsesc şi două propulsoare diesel, de 1,5 litri şi 1,6 litri, care dezvoltă 75 CP, respectiv 95 CP, şi care sunt disponibile doar pentru echipările Trend şi Titanium. Cel mai ieftin B-Max cu motor diesel costă 15.650 de euro cu TVA inclus şi vine cu aceleaşi dotări ca modelul pe care l-am testat.

Datele tehnice ale modelului testat

Capacitate cilindrică: 999 cmc

Putere: 100 CP la 6.000 rpm

Cuplu maxim: 170 Nm la 1.400 rpm

Viteză maximă: 175 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h: 13,2 secunde

Volum portbagaj: 304 litri

 

Concluzii

Pe scurt, Ford B-Max cu motor pe benzină de 1,0 litri EcoBoost mi-a plăcut. Este o maşină de familie care se simte cel mai bine în oraş, dar nu dezamăgeşte atunci când trebuie să parcurgă sute şi chiar mii de kilometri. E un model foarte silenţios şi confortabil la drum lung.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide