Test drive cu noul Opel Astra – Mașină germană cu parfum franțuzesc

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 săptămâni Știri auto

Noul Opel Astra a ajuns și în România. Cea mai nouă generație a modelului Astra aduce schimbări mari față de ceea ce cunoșteam înainte. Se poate spune că includerea în grupul Stellantis a priit constructorului german, noua Astra fiind o gură de aer proaspăt printre modelele trecutului.

Au apus vremurile în care Opel făcea parte din grupul General Motors. Acum a ajuns în curtea celor de la PSA sau, mai corect, în cea a celui mai mare grup auto: Stellantis. Mutarea le-a făcut un bine și vom vedea acest lucru în cele ce urmează.

Cea de a douăsprezecea generația a compactei oferite de Opel a fost prezentată anul trecut. Acum, cea mai nouă iterație a modelului Astra a ajuns și în România. Este un model cu totul nou, care s-a dezis de tot ceea ce înseamnă GM. Acum, Opel Astra este un produs care se înrudește cu Peugeot 308, iar asta nu este un lucru rău.

Opel Astra L – O gură de aer proaspăt

Noua generație de Astra vine cumva și șterge cu buretele ceea ce știam despre acest model. Astra L s-a rupt de ceea ce însemna General Motors, iar acum compacta germană are un parfum franțuzesc. Noul Opel Astra este construit pe platforma EMP2 V3, platformă pe care o împărtășește cu Peugeot 308.

Noua Astra are un design îndrăzneț, cu linii precise și curate. În funcție de nivelul de echipare, barele de protecție diferă. Se poate opta și pentru o vopsea în două tonuri, cu plafon negru. De asemenea, există și un pachet care înlocuiește elementele cromate cu unele negre. Un element rămâne neschimbat pe toată gama, așa-numitul Opel Vizor. Acesta incorporează grila frontală cu farurile. Apropo, indiferente de nivelul de echipare, farurile vin cu tehnologie LED.

Există o linie de design tare care pleacă din fața mașinii, continuă pe capotă și se termină în cea de a treia lampă de frână, care a arată de parcă a fost luată de pe un monopost de Formula 1. În partea din spate regăsim un design curat, cu stopuri subțiri. Nu există guri de evacuare false, ceea ce este de apreciat.

Interior sobru, dar călduros

Suntem obișnuiți cu rigurozitatea interioarelor mașinilor germane. Nuanțe de gri, linii simple, nu întotdeauna ceva care să ne taie respirația. La Opel Astra există, în continuare, o doză de seriozitate, dar nu extremă. Interiorul mașinii este practic, spațios, dar nu banal.

În primul rând voi vorbi despre scaune. Sunt cât se poate de confortabile, fiind certificate AGR. Cu cât urci în gama de preț, cu atât crește numărul de reglaje. Cele de pe versiunea Elegance mi s-au părut cât se poate de comode, chiar dacă aveau doar reglajul lombar acționat electric. Poziția la volan este foarte bună, iar ecranele te îmbracă. Atât instrumentarul de bord, cât și ecranul sistemului media sunt încastrate într-o singură ramă. Cele două au rezoluții bune, răspund bine și sunt suficient de configurabile. De asemenea, au conectivitate din belșug. Există atât conectivitate Apple CarPlay, dar și Android Auto wireless.

Materialele de la interior sunt plăcute la atingere. Bordul este îmbrăcat într-un material moale, la fel și fețele de uși din față. Cele din spate sunt, ce-i drept, din material tare. Compensează prin faptul că au aceleași finisaje ca cele din față, ba chiar și o zonă moale unde să îți odihnești coatele.

Portbagajul este încăpător. Pe versiunile normale măsoară 422 de litri, în timp ce pe cele plug-in hybrid măsoară 352. Deschiderea este largă, fără elemente care să îngreuneze accesul.

Cum se conduce noul Opel Astra?

Într-un cuvânt: surprinzător. Spun acest lucru pentru că nu te-ai aștepta de la o mașină cu bară de torsiune pe spate să fie atât de bine setată. Este suficient de agilă pe viraje, dar păstrează un nivel ce confort foarte bun.

Am condus versiunea pe motorină, care are un motor de 1,5 litri și 130 de cai, dar și pe cea plug-in. Ambele au avut transmisii automate cu opt trepte. Cutia automată nu a pus probleme, execută foarte bine schimburile de treaptă și răspunde destul de bine la apăsarea pedalei, mai ales în modul Sport.

Diesel-ul de 1,5 litri este prezent în cabină, chiar dacă Astra este foarte bine antifonată. Îl vei auzi, mai ales în ture ridicate. Puterea este suficientă pentru o mașină din clasa aceasta, dar este oferită într-un interval destul de mic. M-am regăsit adesea în situația în care să îmi fi dorit ceva mai mult de la el sub accelerație completă. În schimb, consumurile au fost bune. La un mers destul de sprinten, cu urcări și trasee ceva mai virajate, dar și drumuri unde s-a putut merge constant, media a fost de 5,2 litri per suta de kilometri.

Varianta plug-in hybrid de 180 de cai este, deocamdată, cea mai puternică versiune. Spun deocamdată pentru că urmează una de 225 de cai.

Motorul termic pe benzină de 1,6 litri este silențios, iar combinația cu motorul electric oferă niște reprize foarte bune. Nici cu consumul nu am stat prea rău. La fel ca la cea pe motorină a fost un mix de stiluri de condus, în final media fiind de 6,5 litri per suta de kilometri. Baterie măsoară 12,4 kW și oferă o autonomie pur electrică de circa 60 de kilometri. În mediul urban poate să ajungă la peste 70.

Modelul plug-in s-a simțit puțin mai greu, dar este ceva normal, dat fiind faptul că are acea baterie, plus motorul electric. Jantele pe 17 cu care a venit echipat modelul pe motorină au oferit un confort ceva mai bun. Per total, nu m-am putut plânge de ținuta de drum a noii generații de Astra.

Concluzii

Noul Opel Astra este un competitor demn al segmentului. Atrage prin design și surprinde prin modul în care se conduce, ceea ce îl face o alegere de luat în seamă. Gama de motoare este destul de largă, opțiunile sunt destule, atât la interior, cât și la interior. Aceste aspecte fac din Astra un fel de LEGO. Este o mașină foarte personalizabilă, astfel că probabil oricine își poate găsi varianta potrivită. Dacă modelele de Astra erau niște mașini destul de insipide, noua generație este aici și pare că vrea să schimbe această percepție.

Prețurile pentru noul Opel Astra încep în România de la 22,700 de euro cu TVA inclus.

 

 

 

 

 



Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide