Test-drive detaliat: Mazda6 2.0i Revolution – Revelaţii de senzaţie!

Autor: Oraan Mărculescu 24 mart. 2013 Test drive

Îmi permit să trec peste capitolul care îi interesează pe mulţi, şi anume consumul. În teorie, Mazda6 2.0i afişează un consum mediu de numai 5,9 litri/100 km. Cred că trebuie să fii lobotomizat pentru a adopta un stil de conducere într-atât de economic într-o maşină cu un comportament atât de antrenant…

În cazul testului de faţă, în cea mai mare parte a timpului am preferat să ascult tonalitatea motorului pe ”înalte”. Şi mi-am dat seama, oarecum cu jenă, că, în ciuda faptului că mă consider ecologist, instinctul de ”push the pedal to the metal” e bine conservat şi a fost adus la suprafaţă imediat de Mazda6.

Probă de stres: să încerci să conduci economic o Mazda6. Se poate… în teorie! În practică, cine să vrea?

Aşa încât nu ar trebui să mire că în traficul aglomerat din Bucureşti maşina a ”păpat” peste 10 litri/100 km, iar în final consumul mediu s-a cifrat în jurul valorii de 8,5 litri/100 km. Sunt sigur că în condiţiile adoptării unui stil mai calm se poate obţine o medie decentă, de circa 7-7,5 litri/100 km. Dar mai sunt sigur că, odată muşcat de senzaţiile ”zoom-zoom”, celui de la volan nu îi va mai păsa de creşterea consumului.

Îi va păsa, însă, de preţul de achiziţie al maşinii. Unde se va lovi de o mică problemă: cea mai ieftină Mazda6 (cu motorul de 145 CP şi echiparea de bază Emotion) are un preţ foarte tentant, de 21.690 euro. Ceea ce ne-ar putea face să credem că versiunea de 165 CP ar porni de la circa 22.000 de euro.

Cea mai ieftină Mazda6 porneşte de la numai 21.690 euro. Dar e o şmecherie la mijloc…

Eronat, însă, deoarece Mazda6 2.0i 165 CP cu cutie manuală costă 27.690 euro. Explicaţia: vine într-un singur nivel de echipare, cel de top, Revolution. Un nivel foarte bogat, conform doleanţelor cuiva care e dispus să dea 30.000 de euro pe o berlină de clasă medie (doar navigaţia TomTom şi vopseaua metalizată sunt opţionale).

Într-un fel, dacă mă gândesc la faptul că motorul de 145 CP, în echiparea imediat inferioară Attraction, costă 25.490 euro, devine clar că motorul de 165 CP ar fi fost cu cel mult 1.500 de euro mai ieftin în aceeaşi versiune Attraction, deci vorbim de o diferenţă care i-ar fi tentat pe prea puţini clienţi pentru ca să merite deranjul.

… şi anume că motorul 2.0i de 165 CP vine doar în echipare de top Revolution, pentru 27.690 euro

Mai trebuie menţionat că, la acelaşi preţ, de 27.690 euro, e disponibilă varianta 2.0i de 165 CP având cutie automată, dar cu nivelul inferior de echipare, Attraction. Sincer, cutia manuală e mult prea delicioasă pentru această maşină, aşa încât automata le-o recomand doar celor cu adevărat leneşi…

În final, mă bucur sincer că Mazda6 a fost peste aşteptări cu acest motor pe benzină de 2,0 litri şi 165 CP. În primul rând apreciez dinamica foarte bună şi senzaţiile extraordinare pe care le oferă această berlină. Apoi designul maşinii şi generozitatea spaţiului interior sunt alte atuuri puternice ale noii Mazda6.

Verifică turometrul: e aproape de roşu? Înseamnă că TRĂIEŞTI, nu doar eşti la volan

Habitaclul mi-ar fi plăcut să aibă mai multă personalitate, iar ceea ce ţine de gadgeturi să fie mai în ton cu evoluţia IT. Aş mai putea arăta cu degetul şi unele plastice, nu chiar conforme cu ideea de calitate pe care o aştept de la japonezi. Însă, raportat la atuuri, aceste minusuri intră în categoria compromisuri mai mult decât acceptabile.

Practic, Mazda6 rămâne ”suspendată” între două lumi: cea a berlinelor normale de clasă medie (faţă de care Mazda6 se detaşează clar la capitolul design şi dinamică) şi cea a berlinelor premium (faţă de care Mazda6 nu acordă o aşa de mare atenţie detaliilor, în timp ce preţurile sunt clar mai accesibile).

Mazda6 rămâne o berlină aparte, dedicată cunoscătorilor şi pasionaţilor. Dar are şanse să convertească şi amatori de maşini germane, care caută altfel de senzaţii la volan

Dar am mai descoperit şi că Mazda6 rămâne într-o lume a ei: un univers paralel, în care inginerii japonezi aduc ofrande SKYACTIV zeului ”Zoom-Zoom”, iar muritorii de rând devin nişte îngeri în spatele volanului. Recunosc, poate am cam tras de păr cu toate aceste metafore. Dar vă garantez că, după ce aţi condus maşina, veţi ajunge să-mi înţelegeţi ”derapajele” artistice.

E un efect colateral al noii Mazda6. N-am ce să-i fac. Şi v-aş ruga să-mi permiteţi o părere personală şi foarte subiectivă, acum, pe final: Mazda6 mi se pare cea mai reuşită berlină de clasă medie în acest moment. Iar în topul preferinţelor personale, se află pe podium, după alte două modele japoneze. Sayonara!

Mazda6 e pe locul 3 în topul preferinţelor personale. Pe locul întâi e Toyota GT86, iar pe doi e Mazda MX-5. Comentarii?

DATE TEHNICE Mazda6 2.0i 165 CP MT Revolution

Motor

  • Tip: patru cilindri, faţă transversal, aspirat
  • Combustibil: benzină
  • Alezaj x cursă (mm): 83,5 x 91,2
  • Raport de compresie: 14,0:1
  • CIlindree: 1.998 cmc
  • Putere maximă: 165 CP/6.000 rpm
  • Cuplu maxim: 210 Nm/4.000 rpm

Caroserie, dimensiuni şi mase

  • Tip: sedan, patru uşi, 5 locuri
  • Lungime x lăţime x înălţime (mm): 4.870 x 1.840 x 1.450
  • Ampatament (mm): 2.830
  • Ecartament faţă/spate (mm): 1.595 / 1.585
  • Gardă la sol: 165 mm
  • Volum portbagaj: 489 litri
  • Masă proprie fără / cu şofer (kg): 1.235 / 1.310
  • Masă totală admisă: 1.945 kg

Performanţe şi consum

  • Demaraj 0-100 km/h: 9,1 secunde
  • Viteză maximă: 216 km/h
  • Consum urban: 7,5 litri/100 km
  • Consum extraurban: 4,9 litri/100 km
  • Consum mediu: 5,9 litri/100 km
  • Emisii CO2: 135 g/km
  • Normă poluare: Euro 5
  • Rezervor carburant: 62 litri

Preţ – nivel echipare: Revolution

  • Preţ (fără TVA): 22.331 euro
  • Preţ (cu TVA inclus): 27.690 euro

Dotări standard

 

Confort si facilitati
 
Sistem Smart Key (blocare-deblocare fara cheie portiere)
Buton de pornire motor
Tehnologie i-STOP
Tehnologie i-ELOOP (standard diesel)
Servodirectie electrica
Geamuri electrice fata-spate
Parasolare cu oglinzi integrate
Pilot automat actionabil de pe volan
Aer conditionat automat pe doua zone
 
Exterior
 
Trusa de reparatie temporara pneuri
Grila inferioara radiator cromata
Bare de protectie in culoarea caroseriei
Manere usi in culoarea caroseriei
Sistem de evacuare cu doua tevi
Oglinzi electrice si incalzite
Oglinzi exterioare rabatabile electric
Geamuri fumurii spate
Senzor de ploaie
Senzor lumina
Proiectoare ceata
Faruri bi-Xenon adaptive
Lumini diurne cu LED-uri
Stopuri spate cu lumini LED
Senzori de parcare fata-spate
Jante aliaj 19″ (225/45 R19)
Camera video spate
 
Interior
 
Scaune si tetiere integrate
Scaun sofer reglaj lombar
Bancheta spate rabatabila 60:40
Sistem de rabatare Karakuri
Torpedou iluminat
Oglinda interioara cu functie anti-orbire
Cotiere centrala fata-spate
Cotiera fata culisanta
Guri ventilatie centrale spate
Volan reglabil pe doua directii
Comenzi audio pe volan
Volan imbracat in piele
Schimbator imbracat in piele
Maner frana de mana in piele
Computer de bord
Unitate de comanda HMI (buton rotativ)
Sistem audio  Bose® cu 11 difuzoare
Display color tactil cu ecran de 5.8″
Sistem de navigatie TomTom® (optional)
Sistem handsfree Bluetooth®
Scaune fata incalzite
Tapiterie scaune piele
Scaune fata reglabile electric
Scaun sofer cu memorie
 
Siguranta si securitate
 
Structura SKYACTIV in triplu H
ABS + EBD + EBA
Sistem de control al stabilitatii (ESP) cu sistem de control al tractiunii (TCS)
Airbag-uri frontale, laterale fata, cortina fata-spate
Comutator dezactivare airbag pasager fata
Martor reamintire fixare centuri (pentru toate locurile)
Sistem ISOFIX de fixare scaun copil
Sistem de asistenta in panta (HLA)
Sistem de monitorizare presiune pneuri TPMS)
Asistent de franare inteligent pentru oras (SCBS)
Sistem de monitorizare spate a vehiculului (RVM)
Sistem de avertizare la depasirea benzii de rulare (LDWS)
Sistem cu control automat faza lunga (HBCS)
Alarma

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide