Test-drive detaliat: Mazda6 2.0i Revolution – Revelaţii de senzaţie!

Autor: Oraan Mărculescu 24 mart. 2013 Test drive

Odată intrat în noua Mazda6, planşa de bord mi-a provocat o senzaţie puternică de deja-vu. Deoarece e similar cam 90% cu bordul din SUV-ul Mazda CX-5 – ceea ce e, de altfel, normal, dat fiind că Mazda6 şi CX-5 utilizează în mare aceeaşi platformă tehnică.

La prima vedere, aspectul general e clar mai puţin entuziasmant decât al exteriorului, designerii preferând să mizeze pe simplitate şi pe un stil mai mult aerisit decât cu forme complexe.

Wow, chiar e interiorul noii Mazda6? Aspectul e cam prea simplist fata de al exteriorului, nu?

Consola centrală are o amenajare logică, tot ce înseamnă comenzi multimedia fiind integrat în partea superioară, unde tronează un display de 5,8 inci, care poate fi comandat atât tactil, cât şi de la controllerul de pe tunelul central. Fanii gadgeturilor vor găsi motive de critică relativ la lizibilitatea afişajului, precum şi la modul de funcţionare a navigaţiei TomTom – sper că lucrurile se vor îmbunătăţi cu ocazia faceliftului, poate chiar mai repede.

Zona climatizării este clar delimitată de un ornament orizontal, cu aspect de lemn lăcuit, deşi cred că s-ar fi potrivit mai bine un ornament cu look aluminiu. Faţă de comenzile multimedia, butoanele climatizării automate sunt mari şi ergonomice, doar afişajul nefiind în concordanţă cu ceea ce se aşteaptă fanii smartphone-urilor.

Sistemul multimedia nu impresionează, dar climatizarea e foarte ergonomică

În ce-i priveşte pe cusurgii calităţii materialelor şi asamblării, se pot lega şi ei de diferenţele cam clare între plasticele din partea superioară a bordului, care rivalizează fără probleme cu domeniul premium, şi plasticele din partea inferioară, care par prea obişnuite, iar în unele porţiuni chiar dure şi neplăcute la atingere. Însă nu e ca şi cum restul competitorilor ar sta mult mai bine la acest capitol…

Din punct de vedere al şoferului, pot spune că volanul şi indicatoarele de bord clasice mi-au sugerat imediat sportivitate, doar butoanele cam aglomerate de pe volan umbrind puţin peisajul la început. În rest, însă, schimbătorul cu măciulia rotundă şi frâna de mână clasică sunt elemente elocvente pentru cine vrea să conducă şi să se simtă bine la volan.

C’mon, let’s drive! Putem face abstracţie de butoanele cam multe

 

Ce ziceţi, domnule director, vă place dinamismul? Of, iar vreţi la volan?…

 

Bun, pornim şi noi odată la drum? Că Mazda6 te face nerăbdător să-i dai bice!

Per ansamblu, interiorul noii Mazda6 face o figură foarte bună la nivelul spaţiului, designul general mai simplist fiind oarecum sub aşteptări, după puternica impresie lăsată de exteriorul maşinii. Practic, Mazda6 nu le dă dureri de cap concurenţilor premium, rezumându-se la a oferi o ambianţă plăcută şi fără exagerări inutile, dar suficient de elevată pentru clienţii cu pretenţii medii.

Cum merge Mazda6 cu motorul de 2,0 litri, VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide