Test drive Mazda3 Sedan – Fratele mai mic a lui Mazda6 este o surpriză plăcută

Autor: Marius Vișan 19 aug. 2019 Test drive

În timp ce unii cumpărători sunt de părere că Mazda3 sub formă de hatchback este mult mai atrăgător, există şi oameni care cred că sedanul, fără stâlpii C atât de groşi, este mult mai elegant. Puţin mai lung decât versiunea hatchback, Mazda3 Sedan pe care l-am testat face exact atât cât îi sugerează eticheta de preţ: 22.790 de euro. Dacă la exterior maşina arată incredibil de bine, chiar şi în culoarea metalizată Gri Machine, jate din aliaj de 18 inci, precum şi cu lumini full LED, în interior am găsit un design minimalist unde nu mi-a lipsit atmosfera sofisticată a modelelor mai moderne ale altor producători. Şi ca pachetul să fie complet, sub capotă s-a aflat un motor pe benzină, aspirat natural, care produce 122 de CP, asociat unei cutii de viteze manuale cu 6 trepte.

Odată ce am deschis portiera am simţit un feeling de deja-vu: volanul şi layoutul consolei m-au făcut să mă gândesc la Mazda6. Plasarea displayului central şi a comenzilor pentru acesta pe tunelul central, dar şi calitatea excelentă a metalului de pe butoane m-au dus cu gândul la modele premium ale concurenţei.

În privinţa calităţii materialelor, nu suntem departe de termenul premium chiar dacă în unele locuri plasticele sunt doar normale, iar inserţiile de tip ”black piano” pun imediat în evidenţă scamele sau urmele degetelor. Rămâne însă foarte clară senzaţia de ”aproape premium”. Pentru scaunele din faţă nu ar fi stricat ca ajustarea să fie electrică, însă acestea lipsă compensează cu calitatea asamblării şi materialele moi de pe bord şi feţele uşilor. 

Şoferul are la dispoziţie un instrumentar de bord cu două ceasuri analogice, şi altul digital care poate fi configurat în diverse moduri. Display-ul cental are o diagonală de 8,8 inci, iar în meniu se află nişte opţiuni extrem de simplu dispuse aşa că nu ai cum să te încurci. Te poţi conecta foarte uşor cu telefonul atât prin bluetooth cât şi cu cablul pentru că sistemul vine cu AppleCar şi Android Auto.

În cazul locurilor din faţă, spaţiul e corect, pentru scaunul şoferului fiind urmărită parcă special senzaţia că eşti ”îmbrăcat” de cockpit, iar pasagerul nu are de ce să se plângă, spaţiile de depozitare fiind suficiente, şi ca număr, şi ca generozitate. În spate este suficient loc pe banchetă pentru două persoane. Ce lipseşte din spate ar fi un slot USB pentru încărcarea telefonului, în rest nu sunt lucruri de reproşat.

Motorul aspirat natural de 2,0 litri şi 122 CP ar putea stârni controverse, din moment ce poţi obţine o putere asemănătoare dintr-o cilindree la jumătatea celei pe care îl avea maşina testată, însă poate că aici se află tot farmecul maşinilor Mazda – refuzul de a renunţa la motoarele aspirate. Între 1.500 şi 4.000 rpm motorul are un răspuns foarte prompt la apăsarea pedalei de acceleraţie, iar „elasticitatea” de care dă dovadă la urcarea în ture este formidabilă. 

Aş mai menţiona aici uşurinţa de manevrare şi exactitatea timoneriei cutiei manuale, care împreună cu motorul se înţeleg foarte bine. Împreună au dus la un consum mixt de 8,2 litri la suta de km, oraş + autostradă pe o distranţă totală de mai bine de 400 de km, în luna august, cu aerul condiţionat pornit tot timpul. 

La capitolul direcţie Mazda3 Sedan stă foarte bine. Pe viraje aceasta este foarte precisă, maşina având o stabilitate excelentă şi mulţumită gărzii la sol destul de joase. Suspesnia este uşor prea rigidă, aşa că trecerile peste gropi şi denivelări sunt deranjante dacă sunt luate din plin.

Verdict

Mazda3 Sedan 2019 se situează aproape în topul clasamentului clasei compact. Această maşină oferă performanţe mai bune decât aproape toţi colegii şi are unul dintre cele mai frumoase interioare din clasa sa.

Date tehnice Mazda3 Sedan – Skyactiv – G 2.0 (122 CP)

Preţ – 22.790 de euro (TVA inclus)

Combustibil – benzină

Capacitate cilindrică – 1,998 cm³

Putere nominală kw (CP) / rpm – 90 (122) / 6.000

Cuplu maxim, Nm / rpm – 213 / 4.000 

Acceleraţie, 0-100 km / h – 10,4 secunde

Viteză maximă, km / h – 202

Transmisie – manuală, 6 trepte

Greutate – 1.283 kg

Lungime – 4.600 mm

Lăţime – 1.795 mm

Înălţime – 1.440 mm

Ampatament – 2.725 mm

Volum portbagaj (configuraţie 5 scaune) – 444 litri

Vopsea metalizată Gri Machine

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide