Test drive Mercedes-Benz GLC 300d – Noul GLC contribuie cu succes la cultura SUV-urilor premium

Autor: Marius Vişan acum 2 luni Test drive

SUV-ul de dimensiuni medii Mercedes-Benz GLC a venit ca înlocuitor în anul 2015 pentru vechiul GLK. Încă de atunci modelul a fost în topul SUV-urilor premium, şi chiar dacă între timp pe piaţă au apărut rivalii mai tineri pe această scenă, actualizarea lui GLC îl menţine în top. 

Mercedes GLC împărtăşeşte o mare parte din structură cu modelul Clasa C, şi nu este de mirare că primeşte acelaşi tratament pe care Clasa C l-a primit vara trecută – o restilizare minoră la exterior, câteva motoare noi precum şi echipamente înbunătăţite. La noi în redacţie a ajuns modelul GLC 300 d 4MATIC. Asta înseamnă că sub capota maşinii de test se afla un motor pe motorină de 2 litri care producea 245 de CP cu o cutie automată cu 9 rapoarte. 

Nu există modificări majore la exterior, însă au primit ceva atenţie barele de protecţie, farurile noi (acum toate cu LED), blocurile optice precum şi grila care acum este mai largă în partea de jos, toate acestea fac să îmbunătăţească puţin lucrurile. GLC rămâne o maşină destul de plăcută la exterior, chiar dacă există rivali mai atrăgători în această categorie.

Cabina primeşte aceleaşi modernizări interioare ca şi Clasa C. Există un nou volan multifuncţional, noi cadrane digitale care arată destul de impresionant şi care pot fi configurate în stiluri diferit, un ecran de infotainment mai mare (de 10 inci) care rulează acum sistemul de operare MBUX de ultimă oră. GLC îşi păstrează arhitectura de bază a cabinei de a avea cadranele separate de ecranul central, aşa că aspectul acestuia nu este la fel de impresionant ca şi la alte modele Mercedes care folosesc sistemul cu ecranele unite, cum ar fi noul Mercedes-Benz Clasa A Sedan, de exemplu, recent testat de noi.

Software-ul este dotat cu asistentul de recunoaştere vocală „Hey, Mercedes” care funcţionează bine în mare parte, deşi din când în când are nevoie de clarificări, mesajul „puteţi repeta asta, vă rog?” fiind destul de enervant la un moment dat. Grafica sistemului de infotainment primeşte nota maximă însă controlerul cu touchped necesită ceva timp de acomodare şi nu este la fel de simplu de utilizat ca alternativă rotativă a lui BMW iDrive .

Scaunele modelului de test erau acoperite cu piele de două tipuri, iar ambianţă din maşină era garnisită cu materiale de cea mai bună calitate. Spaţiul disponibil este foarte bun îndiferent de locul pe care vei sta, existând loc suficient pentru genunchi, coate, umeri şi cap. Portbagajul are o capacitate de 550 de litri, iar rabatarea banchetei duce la un volum maxim de încărcare de 1.600 de litri.

Nu am putut să nu remarc că maşina este excelent insonorizată. Chiar şi la viteze de autostradă în cabină este foarte linişte, semn că inginerii germani au lucrat şi la acest capitol.

Sistemele de siguranţă ale maşinii au fost îmbunătăţite şi ele. Reglarea activă a croazierei şi  senzorii de părăsire a benzii au fost îmbunătăţiţi, în timp ce frânarea autonomă de urgenţă poate acum să detecteze din timp potenţialele pericole.

Din punct de vedere mecanic, GLC a cunoscut unele modificări. Cea mai importantă este adăugarea în gamă a motorului diesel 2,0 litri, cu patru cilindri, în locul vechii unităţi de 2,1 litri.

Impresia generală este a unui motor mult mai rafinat decât predecesorul său. Cu 245 CP şi 500 Nm cuplu, este acelaşi motor pe care îl veţi găsi în GLE 300 d. Având în vedere că trebuie să pună în mişcare o greutate în jurul valorii de 1.840 kg a lui GLC (spre deosebire de 2.165 cât are fratele GLE), performanţele sale sunt mai bune.

GLC 300 d are un timp de accelerare specific unui hot hatch – ajunge de la 0-100km / h în doar 6,5 secunde.

GLC este dotat cu sistemul DYNAMIC SELECT care oferă mai multe moduri de condus: Comfort, Sport, Sport+ şi Individual. Opţiunea îi oferă posibilitatea şoferlui de a regla caracterul vehiculului. Consumul mixt înregistrat în timpul testului a fost de 11 litri la suta de km.

Combinaţia cu cutia de viteze automată cu nouă trepte standard se dovedeşte a fi foarte bună. Călătoriile pe autostradă fiind la fel de confortabile ca cele din traficul din oraş. Tracţiunea integrală 4Maric de care dispune te va face să te gândeşti că off-road-ul nu este o problemă pentru GLC, şi nu te vei înşela, însă maşină arată atât de bine încât ar fi păcat să o pui la treaba pe teren accidentat. 

Mercedes-Benz GLC are o ţinută de drum care merită aplauze. Pe şoselele cu multe denivelări, dar şi pe străduţele cu gropi şi speed-bumpere, suspensia îşi face datoria foarte bine şi absoarbe aproape fără zgomot aceste imprefecţiuni. Pe viraje, ruliul nu este foarte accentuat, iar senzaţia de siguranţă este dată de sistemele electronice, care intervin la timp.

Date tehnice Mercedes-Benz GLC 300 d 4MATIC

Preţ model testat – 70.530 de euro (TVA inclus)

Motor – Diesel

Capacitate cilindrică – 1950 cc

Puterea maxima – 180 kW

Puterea maxima – 245 CP

Tracţiune – integrală

Turatia la puterea maxima – 4200 rpm

Viteza maxima – 231 km/h

Timpul de accelerare 0 – 100 km/h – 6,5 s

Turatia maxima 5200 1/min

Tip cutie de viteze – automată cu 9 rapoarte

Ampatament – 2873 mm

Lungime – 4.669 mm

Lăţime – 1.890 mm

Înălţime – 1.644 mm

Masa proprie – 1845 kg
 



Comentarii
Inchide