TEST DRIVE Peugeot 308 – O combinaţie de eleganţă şi sportivitate – GALERIE FOTO

Autor: ProMotor acum 3 ani Test drive

 


Peugeot 308 încearcă mixul între eleganţă şi sportivitate şi îi iese într-o anumită măsură. La exterior este elegantă, la interior se vrea sportivă, dar motorul o împinge în varianta din urmă. 

Exterior elegant, interior cu accente sportive

Designul lui Peugeot 308 rămâne modern chiar şi la câţiva ani de la lansare. La exterior se remarcă farurile de zi cu LED şi accentele cromate din partea din faţă. Formele sunt o combinaţie între stilul elegant şi cel sportiv, însă 308 ar fi descris cel mai bine ca un hatchback elegant de zi cu zi.

La interior am mai remarcat în modelul 308 Active testat volanul sport de mici dimensiuni, îmbrăcat în piele, teşit în partea de sus şi cea de jos. Găsim plastice moi şi tari la planşa de bord, bine finisate în nuanţe diferite, accente de aluminiu şi huse de piele pentru volan şi maneta frânei de mână. Schimbătorul de viteze a primit un orgament masiv de aluminiu.

Cadranele de bord au o formă sportivă şi finisaje din aluminiu, iar între ele găsim un display central care ne afişează câteva informaţii ale computerului de bord, viteza în format digital şi alţi martori luminoşi. Bordul este curat, cu puţine butoane, iar parte superioară este făcută dintr-un plastic moale şi plăcut la atingere. Multe inserţii de aluminiu.

Un alt lucru interesant la Peugeot 308 este că limbile cadranelor de bord se mişcă atipic: indicatorul nivelului de benzină şi vitezometrul indică spre dreapta, în timp ce turometrul şi indicatorul nivelului de răcire indică spre stânga.

Ce mi-a mai plăcut este faptul că Peugeot a echipat acest model cu un rezervor de 53 de litri, într-o perioadă în care mulţi constructori mizează pe rezervoare de capacitate mai redusă. Având în vedere că tehnologia a progresat, iar consumul mediu al unei maşini este mai redus decât acum câţiva ani, această decizie are argumentele ei, însă eu prefer un rezervor mai mare.

Motorul nervos de 1, 2 litri face echipă bună cu transmisia manuală cu 6 trepte

Motorul de 1,2 litri pe benzină şi 130 de cai-putere este foarte vioi, turbina intră repede în acţiune şi are o întârziere minimă. Modelul testat atinge 100km/oră în 11,6 secunde şi are o viteză maximă de 207km/oră, însă pare mai rapid decât atât din spatele volanului. Peugeot 308 este destul de stabil în viraje, iar comportamentul cu tentă sportivă este ajutat atât de motor cât şi de greutatea redusă, de doar 1090 de kilograme. Mă aşteptam la un răspuns mai violent de la punctul de kick-down încolo, însă motorul este destul de nervos. Chiar şi la viteze mai ridicate, te simţi în control şi n-am remarcat senzaţii pronunţate de subvirare sau supravirare pronunţate.

Cutia manuală în 6 trepte se potriveşte foarte bine cu acest propulsor, treptele sunt destul de lungi, iar pentru că motorul începe să tragă de la turaţii foarte joase nu o să schimbaţi foarte des treptele, mai ales în oraş.

Consumul mixt obţinut a fost în jur de 6,2 litri/100 de kilometri, în timp de constructorul anunţă 4,7 litri, deci putem spune că este destul de apropiat. Probabil, cu un stil mai calm de condus te poţi apropia mai mult de cifra lansată de Peugeot. Totuşi, pentru un motor mic pe benzină cu turbină, care nu-ţi oferă niciodată senzaţia că nu face faţă sarcinii care i-a fost încredinţată, este destul de bine.

Sistem infotainment intuitiv, însă am fi vrut câteva butoane în plus

Un pic mai greu de utilizat este sistemul de infotainment, acelaşi ce care îl regăsim şi pe modelele Citroen. Bordul lui Peugeot 308 conţine doar câteva butoane (dezaburile parbriz/lunetă, avarii şi încuierea/descuierea uşilor), restul funcţiilor şi setărilor fiind înglobate în sistemul infotainment. Aici găsim şi sistemul de navigaţie, funcţia de conectare a telefonului prin Bluetooth, sistemul de climatizare, sistemul audio, precum şi alte setări şi informaţii despre maşină. 

Volanul multifunţional şi telecomanda sistemului audio poziţionată în spatele volanului îţi oferă o anumită libertate la bord, însă pentru alte comenzi des utilizate, cum ar fi cele de climatizare, vei fi nevoit să utilizezi display-ul color cu touchscreen. La drum întins este uşor de utilzat, însă în timpul condusului înseamnă să-ţi iei privirea de la drum, deci mai bine aştepţi primul semafor. Interfaţa este simplă, cu butoane mari, şi destul de intuitivă. Îţi dai seama rapid unde vrei să ajungi şi ce să apeşi acolo. Sistemul audio cu 6 difuzoare oferă un sunet plăcut la bord. Mufele USB, AUX şi bricheta/priza de 12 V sunt la baza branşei de bord.

Porbagaj mare pentru un hatchback

Spaţiul interior este în limitele normale pentru un hatchback, comfortabil pentru 4 oameni sau suficient pentru 5. Scaunele au ceva susţinere laterale însă se simte că cei pe la Peugeot s-au axat pe comfort. Portbagajul are o capacitate mare pentru o maşină de 4,25 metri lungime şi 1,8 lăţime, adică de 470 de litri, peste media unui hatchback.

Spaţii de depozitare mari în uşi şi în consola centrală, există un mic spaţiu de depozitare şi în cotieră, dar şi alte locuri pentru aşezat diverse mărunţişuri.

Concurenţă dură

Concurenţa este dură: VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, plus întreaga gamă de modele japonze şi coreene, care nu sunt puţine deloc. Peugeot se prezintă ca un hatchback elegant care poate fi rapid la nevoie.

Preţ

Printre dotările modelului testat Peugeot 308 1,2 Active, peste cele enumerate mai sus, regăsim senzori de ploaie, faruri cu aprindere automată, 6 airbag-uri, ASB, ESP, jante 16 ţoli şi aer condiţionat cu două zone. Preţul, cu discount, şi câteva opţionale este aproximativ 18.000 de euro cu TVA inclus.

 



Comentarii
Inchide