Test drive cu noul Range Rover. Probabil cel mai capabil off-roader de pe piață

Publicat: 27 07. 2022, 11:19
Actualizat: 27 07. 2022, 17:08

This browser does not support the video element.

Land Rover. Țineți minte acest lucru. Land Rover este marca. Range Rover este modelul. Nu Vogue, nu Range Rover Vogue, doar Range Rover. Pe cheie scrie Land Rover, pe siglă scrie Land Rover, nu există rangerover.ro și nu există dealer de Range Rover, doar Land Rover.

Acum că am lămurit acest lucru, haideți să vedem de ce a cincea generație a SUV-ului/off roader-ului britanic este un allrounder așa cum puține vehicule pe patru roți se pot mândri că sunt.

Ca să punem totul în context, mașina pe care noi am primit-o la test este un Land Rover Range Rover LWB Autobiography P530 cu motor V8 de origine BMW ce dezvoltă, așa cum probabil v-ați dat seama deja, 530 cai putere și 750 Nm cuplu maxim.

Nu mai vorbim de faptul că am fost răsfățați de aproape opționalele de pe listă, ajungând la un preț nici mai mare, nici mai mic, de 180.000 Euro cu TVA inclus. Fără Rabla, deoarece un astfel de model nu se califică pentru bonusul de la Stat.

Masivitatea este cuvântul cheie la noul Range Rover

Lungimea depășește 5200 mm, lățimea de peste 2000 mm te face să strângi puțin din mușchii fesieri atunci când manevrezi bruta britanică pe străzile înguste din București, iar înălțimea de 1870 mm poate fi ridicată cu încă 450 mm atunci când ridici pernele de aer, dotare standard, la capacitatea lor maximă.

Intră în GALERIA FOTO

Nu este ușor de urcat în mașină, deoarece pare că ai nevoie de lift pentru a te pune la volan. Însă pentru noi a fost facil, deoarece picioarele noastre au fost susținute de pragurile electrice de 4000 Euro configurate pe exemplarul P530. Dar nu intrăm încă în detaliile interiorului, deoarece trebuie menționate și farurile Digital LED cu peste 1.000.000 micro oglinzi în fiecare bloc optic, lumini care pot face din noapte zi fără vreun efort considerabil, dar care sunt capabile să recunoască până la 16 alte vehicule venind din sens opus și să nu le orbească.

Jantele pot avea până la 23 inch diametru, așa cum le-am avut noi, iar stopurile și semnalizările sunt ascunse sub un panou piano black, dezvăluindu-se atunci când este nevoie. Deasupra, dacă ești suficient de atent cât să observi, vei vedea două antene. Una include receptorul radio și GPS, iar cealaltă se ocupă de semnalul 5G și de camera ce proiectează imagini pe oglinda retrovizoare.

Nici acum nu trecem la interior, deoarece trebuie să vorbim despre portbagajul de 725 litri. Volumul este variabil în funcție de câte locuri vrei în apartamentul tău de lux mobil. Poți avea cinci (așa cum s-a prezentat mașina noastră), patru dacă vrei să nu te deranjeze nimeni sau șapte dacă familia ta este numeroasă și merită să circule în cel mai nou produs al casei britanice.

Hayonul este împărțit în două, tradiție Range Rover și opțiune pe care nu o ai la fratele mai mic și mai dinamic, Range Rover Sport. Pe partea inferioară a acestui hayon ai suporturi de pahare, un spătar și, dacă te ține buzunarul, difuzoare separate pentru outdoor, pentru a te bucura la picnic de muzică de înaltă fidelitate. Nu ajungi la hayon? Nu e problemă, există buton de coborâre a punții spate până la o valoare confortabilă. Iar dacă vrei să rabatezi scaunele spate, pe acel panou de comandă găsești comenzi electrice.

Foarte greu, spre deloc, găsești materiale ieftine la interiorul noului Range

Toate comenzile sunt electrice, ecranele au rezoluție brici, iar pachetul tehnologic zici că vine din viitor. Ți se încălzește telefonul după ce a stat conectat la wireless Apple CarPlay și wireless charging? Perfect, bagă-l în frigider. Te doare spatele? Ai multiple opțiuni de masaj. Vrei să asculți ultimul album al lui Drake? Ai cele 35 difuzoare ale sistemului de sonorizare Meridian Signature Surround care îți vor delecta urechile indiferent de volumul la care asculți.

Range Rover este probabil cel mai capabil off-roader de aceste dimensiuni de pe piață, însă ce ne-a surprins pe noi este confortul de norișor și performanțele dinamice ale mașinii.

Sistemul de bare stabilizatoare active aproape că anulează ruliul, direcția integrală face din Range Rover Mini-ul lui Mr. Bean, diametrul de bracaj parcă intră la apă, iar sistemul de frânare, parcă luat de pe un 747, face față cu brio celor trei tone ale mașinii încărcate la maximum.

Motorul BMW este cum te-ai aștepta, forțos, rafinat și pe alocuri silențios. Gurmand? Cu siguranță! 20 L/100 km dacă mergi normal, 25 L/100 km dacă te bucuri de el și 15 L/100 km dacă mergi pe ECO și ai ace sub pedala de accelerație. La drum lung poți ajunge la un 11-12 L/100 km, dar când dai PIB-ul unui județ pe o mașină, prețul la pompă este ultima ta grijă, ba chiar nici nu cred că intră pe lista ta de probleme.

Concluzie

Noul Range Rover reușește să îmbine luxul, confortul, dinamica, spațiul, tehnologia și performanța pe teren accidentat așa cum nu reușesc multe mașini care se conduc folosind un permis de categoria B. Nu este pentru oricine, dar nici nu trebuie, deoarece, așa cum istoria ne-a învățat, aceste caracteristici ajung și pe mașinile muritorilor de rând. Două de decenii mai târziu. Și da, va exista și o versiune full electrică începând cu 2024, abia așteptăm.