Test drive Skoda Karoq 1.5 TSI – Funcţionalitate pe patru roţi – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU 23 ian. 2019 Test drive

Skoda Karoq este un SUV cuminte, cu o latură practică pronunţată, dar care nu duce lipsă de elemente specifice claselor superioare.

Filosofia Simply Clever se resimte din plin şi accesoriile precum lanterna LED cu acumulator din portbagaj sau racleta ataşată pe interiorul clapetei de alimentare pot face viaţa unui şofer mai uşoară. Chiar şi suportul pentru bilet din parbriz (chiar dacă este o dotare veche la Skoda) este ceva ce mi-aş dori la orice maşină.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Farurile şi stopurile cu LED sunt prezente, garda la sol de 18 cm este suficientă pentru un SUV de uz preponderent urban, iar portbagajul este mare – aproape 520 de litri. Există şi tracţiune integrală contracost, dar este disponibilă doar alături de propulsoare pe motorină.

Dimensiunile de 4.382 mm lungime, 1.841 mm lăţime şi 1.603 mm înălţime se traduc într-un ampatament generos, de 2.638 mm. Pe scurt, 5 persoane încap în habitaclu, iar portbagajul este suficient pentru o familie cu doi copii.

Designul este cuminte: nu întoarce capete pe stradă, dar arată bine. Skoda Karoq este un SUV clasic, cu plafon drept, deci spaţiu mai mult atât pentru pasageri cât şi bagaje.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Chiar dacă plasticul negru se regăseşte din plin la interior, atmosfera este ameliorată de plafonul deschide la culoare, de inserţiile metalice din bord şi de plasticul deschis la culoare de pe uşi.

Ergonomia la bord este bună, cu display-ul poziţionat sus şi lizibil. Materialele şi finisajele sunt de bună calitate.

Sistem de infotainment intuitiv, display frumos integrat în bord

Ecranul tactil de 8 inchi al sistemului de infotainment şi plasticul lucios din partea inferioară a planşei de bord rup monotonia şi întineresc interiorul lui Karoq. Sistemul de operare se mişcă repede, este destul de intuitiv, iar scurtăturile laterale sub forma butoanele capacitative ajută şoferul.

Sistemul SmartLink+ oferă conectivitate Bluetooth şi suportă Android Auto, Apple CarPlay şi MirrorLink. În spaţiul de depozitare de la baza planşei de bord există o mufă USB şi o priză tip brichetă.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Pe bord şi pe uşi găsim şi o dungă LED care poate afişa diferite culori şi adaugă un plus de eleganţă. Totodată, uşile din faţă proiectează pe asfalt numele Skoda – un detaliu premium.

Scaunele sunt confortabile şi oferă o susţinere laterală bună, însă interesantă este forma tetierei, care se prelungeşte astfel încât scaunul să pară dintr-o singură bucată. Totodată, am apreciat reglajul lombar. Volanul poate fi încălzit, iar această funcţie poate fi cuplată la încălzirea scaunelor ca să pornească automat la apăsarea butonului dedicat.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Ce are din plin Karoq este spaţii de depozitare. Multe, patru doar în planşa de bord, toate cu capac Spaţiu mare în cotieră, cu organizator de lucruri detaşabil, spaţii în uşi cu elastic de prindere. Suport de ochelari în plafonieră. La exterior oferă bare pentru prinderea rapidă a unui porbagaj exterior, în cazul în care cei 520 de litri (1.801 cu bancheta rabatată) sunt insuficienţi.

Motor 1.5 TSI sprinten

Motorul de 1,5 litri TSI produce 150 de cai-putere şi este sprinten, chiar dacă modelul Karoq se apropie de 1.400 kg. Cutia manuală cu 6 trepte are timoneria precisă, iar treptele sunt lungi, ceea ce face mersul prin oraş mai suportabil. Există şi funcţia AutoHold pentru transmisia manuală – chiar dacă trebuie să scoţi maşina din viteză, e plăcut să nu stai cu piciorul pe frână în aglomeraţie.

Consumul mediu pentru un parcurs 100% urban şi trafic mediu spre aglomerat a fost în jur de 11%, ceea ce nu este rău pentru un motor pe benzină cu turbină şi 150 de cai-putere.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Skoda Karoq are patru moduri de condus (Eco, Normal, Sport, Invidiual). Trecerea de la unul la altul este sesizabilă în ceea ce priveşte răspunsul motorului şi direcţia, însă este nevoie de transmisia automată DSG pentru a beneficia din plin de ele. În final, eficacitatea lor este afectată de felul în care schimbă treptele şoferul. Chiar şi aşa, modul Normal mi s-a părut cel mai echilibrat. Totodată, am apreciat că salvează ultima preferinţa selectată şi după oprirea motorului.

Propulsorul pe benzină de 1,5 litri este silenţios şi plăcut la condus, iar cuplul de 250 Nm este specific unui diesel de aceeaşi cilindree. Skoda Karoq are o suspensie setată pentru un parcurs confortabil, fără să fie moale.

Pachet de siguranţă consistent oferit standard

Încă din versiunea de bază, pachetul de siguranţă este consistent. Airbag-uri frontale, laterale şi cortină faţă-spate, plus airbag genunchi şofer, sistem Front Assist, sistem electonic de stabilitate, oglindă interioară cu efect automat antiorbire şi monitorizarea presiunii în pneuri.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Sistemul Front Assist este un radar care monitorizează traficul din faţă şi avertizează dacă există riscul de coliziune, iar dacă o coliziune este iminentă, iniţiază chiar frânarea. Foarte util, însă perfectibil. În cadrul testului, din cauza poziţionării senzorului în grila radiatorului, în timp ce conduceam pe ninsoare prin oraş, sistemul Front Assist a fost dezactivat automat din cauza depunerilor de zăpadă.

Verdict

Skoda Karoq este un SUV atrăgător, dar cuminte, destinat celor care pun utilitatea înaintea aparenţelor. Preţul de bază este destul de ridicat, însă justificat de dimensiuni şi dotările de bază consistente.

 

Fişă tehnică Skoda Karoq 1.5 TSI 150 CP

Motor L4

Supraalimentare turbo

Cilindree 1498 cmc

Putere maximă 150 CP

Cuplu maxim 250 Nm

Viteză maximă 204 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h 8.4 secunde

Cutie de viteze manuala 6 trepte

Transmisie fata

Dimensiuni

Lungime 4382 mm

Lăţime 1841 mm

Înălţime 1603 mm

Ampartament 2638 mm

Greutate 1378 kg

Volum rezervor 50 litri

Volum portbagaj 521 litri

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide