Test drive SsangYong Korando. Iată că și coreenii pot să producă SUV-uri frumoase și sigure

Autor: Marius Vișan 17 dec. 2020 Test drive

SsangYong vine cu o propunere greu de refuzat pentru clienții din România: un SUV cu un preț sub 20.000 de euro (TVA inclus) și o garanție de 10 ani. Este vorba de a patra generație a modelului Koradno. Cei care vor să știe de unde vine numele Korando trebuie să știe că acesta este acronimul sintagmei “KOREAN CAN DO”, un fel de mantră care i-a ajutat pe coreeni să vină cu această mașină în cel mai competitiv segment.

Cu prețuri atractive și echipamente moderne, SsangYong Korando atrage atenția în clasa SUV-urilor. Modelul are o istorie de peste 30 ani Korando și este recunoscut de Guiness Book ca cel mai longeviv brand auto coreean. Ssangyong a profitat de schimbarea generației pentru a face pași mari în ceea ce privește stilul și tehnologia de la interior. Și, de parcă asta nu ar fi suficient, coreeni anunță că, în curând, va introduce în gamă și o versiune 100% electrică.

Korando din generația a patra este în concordanță perfectă cu ceea ce se așteaptă astăzi clientul unui SUV din segmentul C. Am testat SsangYong Korando în nivelul de echipare Style+. Asta înseamnă că mașina de test era dotată cu un motor pe benzină 1.5 T-GDI turbo care produce 163 CP și un cuplu de 280 Nm, asociat unei cutii automate cu 6 trepte, precum și tracțiune față.

Mai multe imagini cu SsangYong Korando în GALERIA FOTO

În gamă mai există o altă motorizare, tot turbo, dar pe motorină cu o unitate de 1,6 litri ce produce 136 CP și un cuplu de 324 Nm. În funcție de preferințe, clienții pot alege între 4 niveluri de echipare (Eco, Style, Clever, Premium), dar cel mai apreciat de către clienții români este cel denumit Style.

Design exterior și interior

La exterior putem spune că SsangYon Korando are o nouă identitate. Formele rotunjite au fost înlocuite cu linii mai strânse și forme mai drepte. Farurile și stopurile cu LED-uri au oferit proiectanților mai mult spațiu pentru a-și exprima creativitatea. În comparație cu vechiul model, dimensiunile au fost crescute în toate direcțiile.

Ampatamentul a fost și el revizuit, rezultând mai mult spațiu interior, de care beneficiază în principal ocupanții locurilor din spate. Portbagajul are o capacitate de 550 de litri. Podeaua poate fi poziționată în poziție verticală și utilizată ca separator, utilă pentru a preveni rularea obiectelor mai mici, dar spațiul este afectat de un prag de încărcare destul de ridicat. Cu bancheta pliată, portbagajul oferă un volum util de aproximativ 1.200 de litri. Totuși, modularitatea se oprește aici, nu există scaune glisante sau alte îmbunătățiri ale ergonomiei.

Tehnologie și materiale

Trebuie să amintim că în mașina noastră de test am găsit un interior bine configurat, alcătuit din materiale decente din punct de vedere al calității. Există mult plastic tare pe fețele ușilor, dar în zonele esențiale se află materiale moi care sporesc confortul.

Scaunele sunt confortabile, iar susținerea laterală este și ea decentă. Există funcția de încălzire pentru scaune și volan încălzite, foarte folositoare pe timp de iarnă. Spaţiile de depozitare sunt suficiente. De la locul foarte bun pentru telefon pe consola centrală (care este dotat cu funcția de încărcare prin inducție) şi până cotieră și locurile din uşi pentru sticle.

Pe lângă dotările de bază cum ar fi radio DAB, USB, sistem hands-free Bluetooth, se adaugă Apple CarPlay și Android Auto (conexiune prin cablu) și un ecran tactil de 8,0 inci pentru sistemul de infotainment. Mașina mai dispune de aer condiționat automat pe două zone și cameră de mers înapoi. Sistemul de infotainment, deși este extrem de simplist configurat, funcționează bine și oferă instrucțiuni clare.

În versiunile superioare ecranul tactil crește la 9,2 inci, iar un sistem de navigație, iluminarea ambientală cu efect 3D pe ușile din față și un instrumentar de bord complet digital sunt, de asemenea, disponibile pentru clienți care sunt dispuși să plătească mai mult.


Gama Korando oferă atât motoarele pe benzină, cât și diesel cu transmisie manuală sau automată. Și, pentru fanii genului, transmisia 4×4 este și ea disponibilă. Versiunea testată a primit un motor pe benzină 1.5 T-GDI conectat la o transmisie automată cu șase trepte, precum și tracțiune pe puntea față.

Motorizare și consum

Comportamentul dinamic este precis, iar direcția destul de comunicativă. Direcția este foarte lină și oferă o senzație de navigare precisă în viraje. SUV-ul convinge cu frâne constante și un confort rezonabil al suspensiei, dar care devine puțin zgomotoasă la trecerile peste denivelări.

Motorul turbo-ul de 1,5 litri rămâne discret din punct de vedere al zgomotului pe care îl produce, dar nu la fel de discret reacționează la accelerația la pornire. Motorul este foarte vioi si livrează puterea destul de devreme, mai ales în modul Sport, așa că nu e nevoie să apeși pedala până la podea pentru a ajunge la viteza dorită. Pe lângă modul Sport mai sunt disponibile modurile Normal și Winter. Consumul mixt din timpul testului a fost de 9,2 litri la 100 de kilometri.

Siguranță de cinci stele

SsangYong a obținut un rating complet de cinci stele la Euro NCAP. Echipamentele de siguranță au făcut un salt înainte cu acest model. Pe SsangYong Korando există avertizare la părăsirea benzii, asistență la menținerea benzii, frânare automată de urgență, control automat al vitezei de croazieră, senzori de unghi mort, senzori de parcare față și spate precum și șase airbaguri. Versiunile superioare Clever și Premium dispun dse 7 airbaguri.

În ciuda acestor evoluții notabile, SsangYong rămâne fidel politicii sale de prețuri: Korando entry-level în nivelul de echipare Style are un preț de 19.580 de euro (TVA inclus), o sumă mai mică decât ceea ce cere concurența în acest segment de piață foarte competitiv.

Garanția pentru Korando este de 10 ani (cinci ani oferiți de producător și alți cinci ani pentru motor, transmisie și turbo). Acest lucru ar trebui să ofere o liniște sufletească acelor cumpărători care își păstrează mașinile mult timp.

Noul Korando are punctele sale forte – este foarte spațios, are un interiorul plin de echipamente și un design exterior atractiv, ceea ce reprezintă un pas înainte pentru marcă și ar trebui să ajute în lupta cu concurenții de la Hyundai și Kia.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide