Alfa Romeo Mi.To. 1.6 Multijet – BUGETUL şi VERDICT (IV)

Autor: Cosmin Iordache 29 mai 2009 Test in premiera

VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU ALFA MI.TO.

Dacă ar fi să ne raportăm la acea nişă spre care ţinteşte Mi.To., modelul de clasă mică este o alternativă foarte avantajoasă. Practic nu este mult mai scump faţă de un Fiat 500 în echipare de top şi nici balanţa nu atârnă prea mult în defavoarea sa la capitolul preţ-dotări. În schimb, oferă mult mai mult în termeni de spaţiu şi se poate bate cu majoritatea modelelor din clasa sa în privinţa farmecului personal.

Ba chiar aspectul este prinbcipalul său atu, având toate ingredientele pentru a cuceri. La capitolul interior, cel puţin modelul pe care l-am testat noi, era cam efeminat, dar cu o notă de sobrietate nu îşi va face de râs şoferul bărbat heterosexual. Motorizarea este unul din plusurile acestui model, dacă urmăriţi echilibrul între consum şi performanţe. Gândul mi-a rămas însă tot la propulsorul 1.4 T-Jet (testat pe alte modele) şi preconizez că ar fi un igredient excelent şi pe Alfa Mi.To.

Cei pragmatici, care văd într-un automobil doar un utilaj care te poartă din A în B, sau cei prea ancoraţi în arhetipurile germane nu vor aprecia acest model. Are minusuri, nu este perfect, dar ca şi Fiat 500 sau Vespa îţi transmite un sentiment diferit, este o declaraţie că eşti latin şi că ai ales cu inima.  Am însă sentimentul că, ajutat de ceva reducer, şi cu echiparea standard foarte bogată, poate face cu ochiul şi clienţilor din mainstream, nu doar celor care vor ceva diferit.

VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU ALFA MI.TO.

Alfa Romeo Mi.To. este un model ce se vrea premium în clasa sa deci trebuie să precizez că vine în România cu doar două nivele de echipare, bogate în dotări, şi cu preţuri pe măsură. Să vorbim însă despre ce oferă Alfa Mi.To şi de abia apoi care estei preţul tuturor dotărilor. Încă din echiparea de bază, Progression (cea care exista şi pe modelul nostru de test), acest model oferă cam tot ce îţi poţi dori de al un auotmobil din această clasă.

Fie că vorbim de dotări tehnice: cum ar fi diferenţialul Q2, selectorul D.N.A., dotări de siguranţă: 8 airbaguri, tetiere active şi VDC sau de dotări de confort: CD player cu 6 incinte acustice, aer condiţionat, volan şi schimbător în piele, toate sunt în standard. Preţul de bază pentru motorizarea 1.4 MPI este de 13.990 euro, fiind un preţ special stabilit pentru această versiune.

Cel de-al doilea nivel de echipare, Distinctive mai adaugă ca şi dotări importante doar climatizarea bi-zonă şi câteva elemente estetice. Diferenţa între cele două versiuni este de aproape 1.500 de euro, deci nu este una foarte mare, ceea ce relevă că echiparea standard este îmbelşugată. În schimb unul dintre elementele care ridică foarte mult preţul este chiar nou.introdusul propulsor 1.6 Multijet. Dar, clienţii îşi pot amortiza o parte din cheltuială prin consum. Cel declarat este de 4,6 litri. Noi încercănd să o învăţăm cu mersul de-a latu’ am urcat consumul la valoarea de 7,2 litri, nivel foarte rezonabil. Trebuie precizat, însă că acest model, faţă de altele pe care le-am testat trecuse peste faza de rodaj.

Preţul modelului pe care l.am testat nu este însă unul mic, Alfa Mi.To. 1.6 Multijet Progressive costând 18.443 euro (am adăugat şi jantele de aliaj pe 16", care nu erau în standard). Este un preţ destul de mare , raportat la clasa ei, dar cu siguranţă nu vorbim de un  automobil populist, ci de unul care se adresează unui public care vrea ceva diferit.

Merită oare acest compromis?

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide