Am condus noul CL 63 AMG! Maşina perfectă?!

CL a primit un facelift şi noul motor V8 biturbo de la AMG. Schimbările stilistice sunt mici dar sesizabile iar motorul este genial. CL 63 AMG este incredibil de aproape de perfecţiune.

Am condus noul CL 63 AMG! Maşina perfectă?! Am condus noul CL 63 AMG! Maşina perfectă?!

Cel mai mare coupe produs de Mercedes-Benz are o istorie modernă. Primul coupe bazat pe Clasa S a fost lansat abia în 1998 sub deja celebrul nume CL, adică, pe înţelesul tuturor, Comfort Leicht. Confort uşor? Da, ştiu, sună extrem de ciudat. Personal cred că termenul Leicht este folosit mai mult metaforic decât în sensul său adevărat, deoarece actuala generaţie de CL este chiar mai grea decât un Clasa S, din cauza ranforsărilor care trebuie să compenseze lipsa montantului central. Este adevărat, primele generaţii de CL erau construite pe platforme de S mai uşoare, cu ampatamente mai scurte dar în timp, ideea de coupe de super-lux s-a schimbat mult. Şi de aceea, acum, Comfort Leicht cred că se referă mai mult la uşurinţa cu care maşina asta poate să ofere cel mai mare confort din lume.

Bijuteriile coroanei CL sunt versiunile AMG. Foarte scumpe, foarte rapide şi echipate exclusivist, aceste minunate creaţii ale diviziei sport Mercedes-Benz au evoluat enorm de-a lungul anilor. De la 55 AMG-ul aspirat din 2001 cu 360 CP şi 530 Nm s-a ajuns la 55-ul din 2003 cu supraalimentare cu compresor, 500 CP şi 700 Nm. Era ante-criză a însemnat lansarea versiunilor 65 şi mai apoi 63, V12 biturbo şi V8 aspirat de 6.2 litri. Dacă prima versiune dintre acestea a supravieţuit deoarece se afla la un nivel de preţ unde criza nu prea contează, versiunea 63 a fost modificată anul anul acesta în noul spirit eco adoptat de AMG. Adică 5.5 litri biturbo, 544 CP şi 800 Nm. Un pachet nebunesc aduce pe 63 frânele de pe 65, 571 CP şi 900 Nm.

Schimbarea motorului de 6.2 litri printre modelele AMG a coincis la CL cu lansarea unui facelift menit să poarte meniul proaspăt către 2013 când va apărea noua generaţie, moment în care foarte probabil CL va deveni S-Klasse Coupe. Până atunci, noile faruri, grila, spoilerele şi partea din spate au fost restilizate. Personal mă topesc după detaliul retro al spatelui, cu luminile albe care încadrează numărul. Interiorul a fost îmbunătăţit la nivel de materiale şi detalii (cred că acesta este cel mai greu lucru din lume - să faci dintr-un CL o maşină ŞI mai bună) şi echipamente. Desigur, CL-ul este acum disponibil cu noi modele de jante şi diverse nuanţe de vopsea mată.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.