Am condus noul CL 63 AMG! Maşina perfectă?!

Autor: Dan Vache 04 nov. 2011 Test in premiera

Nu ai cum să nu exclami, cel puţin în minte, atunci când te urci în interiorul lui CL AMG. Deşi toate modelele gamei sunt foarte luxoase din start, la ai săi 169.012 euro cu TVA, preţ de pornire, versiunea 63 trebuie să-şi justifice banii iar interiorul este acoperit cu piele în totalitate, tocmai pentru acest lucru. Desigur, nu asta este totul, o configuraţie corectă şi spectaculoasă în acelaşi timp, pentru culorile exteriorului şi cea a interiorului vă va lua minţile la propriu. Aş vrea să mă abţint de la a mai vorbi despre interior pentru că, sincer, dacă aş privi doar acolo aş putea să spun cu siguranţă că aceasta este maşina perfectă. Piele peste tot, confort incredibil, spaţiu uriaş, tehnologie de ultimă generaţie şi puţin aer clasic. Masaj în scaunele Multicontour, lemn şi aluminiu. Pardon, carbon. Nu, nu, NU! Refuz să cred că există maşina perfectă.

Pornirea motorului tinde să mă contrazică. CL 63 AMG sună magnific, se aude la fel de tare ca un E 63. Practic, luxul şi silenţiozitatea dintr-un 500 sunt date uitării în acest CL care emite sunete grobiene la acceleraţie, pe decelerare sau la schimbarea treptelor. Fără foarte multe butoane şi reglaje, CL 63 reprezintă esenţa maşinilor de super-lux super-rapide. Suspensiile sunt confortabile şi doar de la denivelările medii în sus îţi aminteşti că suspensia este totuşi setată de AMG. Dacă îl conduci liniştit, doar sunetul motorului şi al evacuării îţi vor aminti de puterea şi cuplul uriaşe. Direcţia este plăcută, frânele la fel iar transmisia cu ambreiaj multi-disc funcţionează ipreproşabil pe modul confortabil.

Un mic buton de pe bord anunţă – ABC Sport. În traducere, asta înseamnă că la apăsarea sa, CL-ul va deveni mai sport decât ţi-ai închipuit tu vreodată. Şi totuşi, asta nu înseamnă că vei fi deranjat foarte mult de imperfecţiunile drumului. Modul de exploatare este simplu. Porneşti motorul, selectezi modul Sport pentru cutie şi ABC şi accelerezi. Mult. MULT! Pedala în podea înseamnă un sunet de avion de luptă care izvorăşte non-stop din spatele tău prin cele patru evacuări cormate. Viteză? Oh, da. Acceleraţiile sunt senzaţionale şi chiar dacă nu au rapiditatea şi nebunia dintr-un E 63, tot rămân impresionante. Electronica se ocupă de tot şi asta doar dintr-o apăsare de buton. Nu tu zeci de mii de setări, configuraţii, combinaţii de butoane. Nu pedala în podea şi grija la aprecierea vitezei de intrat în viraje.

La aşa masă proprie, noul motor biturbo face o treabă excepţională în CL 63. Nu asta înseamnă maşină de super-lux, super-rapidă?! Pedala în podea, sunet,direcţie, frâne şi suspensie corecte, electronică deşteaptă. Daţi-mi şosele şi benzină! Ah, şi 170.000 de euro. Maşina perfectă? Da. Back to basics, CL AMG este un super-coupe fabulos. Viteza este totul iar el asta ştie să facă. Să accelereze animalic când tu stai tolănit ca în S într-o maşină care arată mai bine decât unul.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide