Am luat contactul cu noul Hyundai Elantra 1.6 MPI

Autor: Oraan Mărculescu acum 11 ani Test in premiera

Am spus despre exteriorul
noului Elantra
că este modern, elegant şi sofisticat. Aceleaşi
atribute caracterizează şi interiorul maşinii, unde
designerii au primit undă verde să creeze un ambient foarte
plăcut
, care pun pariu că le va plăcea mai mult
femeilor.

Interiorul lui Hyundai Elantra are un design placut si respira o calitate foarte buna

Din nou se remarcă noua idee a imaginii de marcă, clepsidra:
braţele volanului sau marginile consolei centrale transpun aproape
aceeaşi formă pe care o găsim în partea frontală a maşinii,
simetria nefiind deloc monotonă. Dimpotrivă, s-a creat o
puternică impresie de echilibru, care contribuie din prima la o
senzaţie plăcută în maşină.

M-a uimit impresia extrem de puternică de calitate şi
grijă la detalii
. Materialul planşei de bord denotă o
calitate exemplară, iar restul materialelor plastice de pe consolă
sau butoanele nu suportă nici ele critici la nivelul calităţii. Nu
cred că exagerez dacă afirm că germanii şi japonezii şi-au cam
găsit naşul din acest punct de vedere.

In Hyundai Elantra, butoanele sunt mari si ergonomic plasate, iar displayurile lizibile

Spiritul critic mai găseşte unele butoane sau suprafeţe mai
ieftine, dar mai puţine decât în orice altă maşină din această
categorie, designul general şi formele detaliilor
minimizând toate efectele nedorite
. Pare incredibil, dar
coreenii au reuşit să găsească o soluţie lăudabilă ca să gâdile
orgoliul celor pretenţioşi.

La prima vedere, m-am gândit că formele sofisticate şi designul
pretenţios se vor traduce în minusuri în privinţa ergonomiei şi
spiritului practic. Eronat, deoarece ecranele sunt
lizibile, butoanele mari şi cu indicaţii foarte uşor de citit, iar
amenajarea comenzilor intuitivă
. Despărţirea zonelor
pentru multimedia şi climatizare este foarte deştept gândită,
singurul buton pe care l-am căutat ceva mai mult în situaţiile de
urgenţă fiind cel de avarii, puţin cam „pierdut” în peisaj.

Nivelul Highway al lui Hyundai Elantra este bogat echipat, dar nu sunt oferite nici macar optional pilotul automat sau sistemul de navigatie

Modelul de test era în versiunea de echipare de top Highway,
generoasă ca dotări. Totuşi, pe piaţa noastră nu se oferă nici
măcar opţional sistemul de navigaţie cu ecran tactil de 7 inch –
probabil pentru ca pretenţioşii să se orienteze spre fratele mai
mare,
Hyundai i40 Sedan
? Nu înţeleg nici de ce maşina nu
poate fi echipată cu pilot automat, necesar în voiajele
lungi
. Probabil coreenii s-au gândit să le dea puţină apă
la moară şi criticilor…

Spaţiile de depozitare sunt suficient de multe, deşi nu
s-ar crede:
două suporturi de băuturi pe tunelul central
plus un mic buzunar pentru mărunţişuri, cotiera centrală suficient
de încăpătoare şi un spaţiu chiar generos la baza consolei
centrale, în care sunt plasate şi mufele USB sau pentru iPod.

Hyundai Elantra ofera multe spatii de depozitare, suficient de generoase

Eu aş mai fi conceput două buzunare şi în partea centrală a
consolei, pe lateralele instalaţiei multimedia, pentru ca tacâmul
să fie complet. Dar atunci efectul vizual al suprafeţelor cu aspect
plastic-metal nu ar mai fi fost la fel de puternic. Însă
micul display pentru ceas din partea superioară nu m-ar fi
deranjat dacă ar fi fost înlocuit cu un spaţiu de depozitare cu
capac
.

Indicatoarele de bord sunt aerisite, cu două cadrane
rotunde mari şi elegante pentru turometru şi vitezometru, plus un
display central între ele
, cu afişaj digital. În mod
ciudat, acesta e mai mic decât cel de sub el, unde sunt plasaţi
martorii de bord – prin urmare, informaţiile sunt puţin cam
îngrămădite, dar nu deranjant.

Hyundai Elantra ofera mult loc in spate: spatiu generos pentru genunchi si suficient de bun pentru cap

Dacă din punctul de vedere al celor din faţă lucrurile
stau de la foarte bine în sus
, mă aşteptam ca în spate
proiectanţii să fi făcut compromisuri din cauza designului
exterior, dictate de plafonul puternic plonjat şi luneta foarte
înclinată. Din nou aveam să realizez că greşesc.

Hyundai Elantra nu este o maşină prea compactă, având
4,5 metri lungime şi un ampatament de 2,7 metri
. Fie vorba
între noi, e aproape la fel de mare cât o
Skoda Octavia
(deşi vizual ai spune că Elantra e mult mai
mică), dar spaţiul interior pentru pasageri în spate e mai bun.

Spaţiul la genunchi e pur şi simplu generos, iar
distanţa de la cap la plafon e suficient de bună, chiar şi pentru
cei mai înalţi
. Cotiera centrală comodă şi şezutul destul
de lung al banchetei promit un confort bun la drumuri medii şi
lungi, chiar dacă profilarea spătarului e minimă, la fel ca în
cazul scaunelor faţă. Totuşi, loc pentru încă un copil sau chiar
adolescent mai este fără probleme pe banchetă.

Portbagajul ofera minimum 485 de litri; rabatarea banchetei e un ajutor destul de mic

Portbagajul surprinde şi el: o dată prin capacitatea de
485 litri
, apoi graţie decupării mai generoase decât aş fi
crezut. Spaţiul interior este bine conceput, prin fructificarea
fiecărui detaliu – de exemplu, plasarea stopurilor mai sus şi mai
pe laterale a degajat destul de mult loc în spatele pasajelor
roţilor, care nici ele nu fură mult din lăţimea interioară.

Spătarul banchetei este rabatabil fracţionat, însă gura de
comunicare cu habitaclul este destul de mică, aşa încât nu vă va
ajuta prea mult. Per ansamblu, însă, dacă mă raportez la
designul exterior şi cel interior, Elantra dă dovadă de un spirit
practic peste aşteptări
.


Să vedem dacă Elantra ne depăşeşte aşteptările şi la capitolul
dinamic

Per ansamblu, interiorul lui Hyundai Elantra primeste o nota foarte buna pentru categoria sedanurilor compacte accesibile

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...



Comentarii
Inchide