Am testat în premieră noul Peugeot 308. În tendinţe

Autor: Dan Vache acum 6 ani Test in premiera

Noul Peugeot 308 a evoluat cu mult faţă de modelul anterior, înfăţişându-se acum cu o “ţinută” modernă, lucru ce poate fi observat foarte uşor la exterior. Aşadar, partea frontală beneficiază de faruri noi, complet schimbate, având LED-uri integrate, o grilă superioară cu marginile cromate, iar în partea de sus i-a fost aplicată o mică bandă de LED-uri. Spoilerul a fost redesenat şi beneficiază de o grilă generoasă, iar proiectoarele de ceaţă au formă rotundă.

Pe lateral, bandourile au fost îndepărtate, iar muchiile laterale de la  nivelul mânereler portierelor pun mai mult accent pe dinamism. Din spate, noul 308 aduce aminte de frăţiorul mai mic, Peugeot 208, impresie dată în special de design-ul stopurilor, care au, de asemenea, integrate LED-uri.

În interior, marea supriză o reprezintă design-ul minimalist al planşei de bord. Astfel, o mare parte din butoanele de pe consola centrală au dispărut, rămânând doar 6 la număr, dintre care un comutator pentru radio, cel pentru blocarea uşilor, câteva pentru sistemul de climatizare şi cel pentru avarii. Aşadar, Peugeot a făcut un pas foarte mare în evoluţia interiorului, reuşind să ofere o ergonomie foarte bună, prin lipsa butoanelor, dar înlocuirea acestora cu un display tactil de 9,7 inci, foarte intuitiv şi care poate fi accesat cu uşurinţă. 

Un element pe care l-am întâlnit şi la Peugeot 207, îl reprezintă volanul de dimensiuni mai mici şi teşit în partea inferioară. Acesta este plăcut în utilizare şi oferă o priză bună. 

Tabloul de bord este modern şi extrem de lizibil datorită plasării acestuia cât mai departe de volan. În schimb, deranjează acul turometrului care, din cauza funcţionării acestuia invers acelor de ceasornic, îţi atrage foarte des atenţia.

Luate la pipăit materialele din interior, ai putea spune că noul Peugeot 308 ar putea concura lejer cu Golf 7 la acest capitol. Inginerii francezi nu s-au lăsat mai prejos şi au garnisit habitaclul noului 308 cu o serie de plastice moi, care acum acoperă bordul, consola centrală şi feţele interioare ale portierelor. Însă, nu lipsesc materialele mai ieftine, dar care nu intră în raza vizuală a şoferului.

Scaunele au un sprijin lateral foarte bun şi îţi dă încredere când eşti pe viraje cu viteze mai mari. Însă, la drum lung, nu sunt cele mai confortabile scaune, fiind incomode şi anumite părţi ale corpului îţi pot amorţi.

În ce priveşte spaţiul în interior, acesta este mai mult decât suficient pentru cei care stau în faţă. Doar că acest lucru nu este valabil şi pentru pasagerii din spate. Aici, cei cu o înălţime peste 1.85 metri vor fi limitaţi de spaţiul la picioare.

Spaţiul pentru bagaje oferit de portbagaj este cel mai mare din segment, oferind o capacitate de 470 litri. Hayonul are o deschidere amplă, iar asta uşurează încărcarea cu diverse obiecte de dimensiuni mai mari.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide