Am testat Mercedes-Benz CLS 350 CDI Blue EFFICIENCY

Autor: Dan Vache acum 9 ani Test in premiera

Oftez lung, respir adânc şi mă repet. Aşa arată cea mai frumoasă
limuzină din lume. Poziţionat diferit faţă de un A7, CLS probabil
că nu va fi incomodat de acesta pe drumul către succes.
Noul CLS este atât de frumos, luxos şi plăcut încât mă
gândesc deja că vor avea probleme mari în a-l crea pe
următorul.
Desigur, asta spuneam şi de fostul model şi
uite unde am ajuns acum, să merg cu acesta şi să mă gândesc că
lumea trebuie să se reinventeze dacă vrea să scoată un model care
să concureze cu CLS.

Pe lângă aspectul imbatabil, CLS diesel este o maşină
foarte performantă şi totuşi foarte economică dacă o conduci în mod
S-Klasse
. Este rafinată, se conduce foarte uşor şi îţi
transmite o stare de bine despre care este greu să vorbeşti în atât
de puţine rânduri. Preţul maşinii în sine, de bază, este ridicat
dar totuşi corect, putând fi comparat cu cele ale concurenţei mai
mult sau mai puţin directă. Preţul de bază pentru un 350
CDI este de 66.092 euro.
Atenţie, dacă vreţi o maşină care
să vă ia minţile complet trebuie să mai adăugaţi încă aproximativ
15.000 euro în opţionale. O configurare cu cap vă va crea o
maşină care poate rivaliza cu un S-Klasse la lux, confort şi
spectaculozitate.

Ca puncte slabe – trebuie să înţelegeţi că acesta este un coupe
cu patru uşi mai mult decât o limuzină foarte frumosă.
Spaţiul în spate nu este la fel de mare ca într-un
E-Klasse
şi designul spectaculos înseamnă geamuri laterale
înguste şi deci un sentiment de maşină foarte strânsă în jurul tău.
Indiferent de locul pe care îl ocupi în maşină. Portbagajul
este uriaş
şi cred că pentru un cuplu tânăr şi de succes
care pune pe primul loc desenul spectaculos al lucrurilor şi
consideră maşina un status indicator absolut necesar, noul CLS este
maşina perfectă.

Chiar dacă mă repet spunând asta trebuie să o fac pentru că am
devenit obsedat de caroseria ei. Mercedes-Benz CLS este cea
mai frumoasă limuzină din lume.
Spun asta pentru că ideea
de coupe cu patru uşi este nouă, jucătorii din segment sunt puţini
iar oamenii vor compara CLS cu o alternativă de limuzină clasică şi
nicidecum cu una a unui coupe mai practic. Adică cu
portbagaj şi spaţiu în spate mai mare pentru pasageri plus
două uşi posterioare.
De fapt, Audi declară că al său A7 –
primul test tot în paginile noului ProMotor, numărul 81 pe piaţa
din 5 mai, este o alternativă la A8. Mercedes-Benz nu spune acelaşi
lucru despre CLS din simplul motiv că S-Klasse nu poate fi comparat
cu nimic altceva. Nici măcar cu ceva de la ei din gamă.

Adevărul este că după ce te-ai urcat într-un CLS sau ai
stat lângă unul, nu prea îţi mai vine să conduci un
E-Klasse.
Şi nici măcar un SL sau chiar un S actual.
Pentru că cine ştie să configureze un Mercedes-Benz are toate
şansele să-şi comande o maşină care va da pe spate tot
oraşul.
De fapt toate oraşele prin care treci cu maşina.
Forma posteriorului este o reinterpretare a designului primului
model şi nimeni nu va mai putea să deseneze un montant
spate şi un portbagaj atât de frumos
pentru că asta ar
însemna să copieze pur şi simplu forma perfectă a CLS-ului. Şi asta
nu se poate decât dacă eşti designer chinez la o marcă cu nume care
sună a fructe…

Exemplarul din acest test arată foarte bine şi datorită
pachetului AMG şi a jantelor uriaşe. Dacă veţi vedea vreodată un
CLS cu jantele standard de 17 inch vă garantez că veţi folosi
cuvinte care numai a nume de fruct nu vor suna. Cele mai scumpe
jante sunt cele pe care le vedeţi pe maşina din test – sunt
AMG, au 19 inch diametru şi costă extra 3.162 euro cu TVA.

Pentru un aspect desăvârşit al exteriorului vă recomand totuşi
pachetul AMG – costă 3.658 euro şi vine în plus şi
cu o setare sport pentru suspensie, volan sport
multifuncţional în trei spiţe şi îmbrăcat în piele Nappa

plus jante de 18 inch şi covoraşe interioare AMG. În plus, acest
pachet scade preţul jantelor de 19 inch AMG la 1.054 euro. Toate
culorile metalizate disponibile pe CLS au un preţ fix – 1.128 euro
cu TVA. Farurile cu LED – un must al acestor timpuri –
1.848 euro.

Acestea se potrivesc de minune cu un alt pachet, scump, dar care
face toţi banii dacă vrei ca prietenii tăi cu S-Klasse să
se urce în noul tău CLS şi să se minuneze.
Costă 5.580 de
euro şi pe lângă lumina ambientală îţi aduce un interior
îmbrăcat complet în piele.
Adică vei petrece minute bune
în interior căutând porţiunile care NU sunt îmbrăcate în piele. Ca
un sfat subiectiv, recomand combinaţia piele neagră cu aubergine –
datorită pachetului Exclusive de care am vorbit mai sus costă doar
310 euro cu TVA.

Altfel, mai sunt dotări pe care ar trebui să le luaţi în seamă
pentru a desăvârşi un interior cu un design extrem de
reuşit,
desenat parcă în jurul fiecărui pasager în parte.
Trapă – 1.438 euro, COMAND APS cu magazie de DVD-uri şi
LINGUATRONIC – 3.546 euro, sistemul de sonorizare Harmann
Kardon LOGIC 7 – 977 euro,
sistemul automat de climatizare
multi-zonă THERMOTRONIC – 918 euro, pachetul scaune multicontur –
645 euro sau scaunele climatizate faţă – 1.314 euro.

Nu ar trebui să uitaţi de cutia EASY-PACK pentru portbagaj,
perfectă pentru obiectele mici care pot zbura prin portbagaj – 205
euro. La fel, plafonul poate fi îmbrăcat în piele alcantara
de diverse nuanţe,
asta este o dotare care va schimba
complet ambianţa în interior. Nu costă extra datorită pachetului
Exclusive. Puteţi să uitaţi de opţionala – jaluzea electrică lunetă
– este foarte scumpă, 477 euro şi nu prea are rost. La fel şi
scaunele încălzite spate, dacă sunteţi doar doi.
Economisiţi 465 euro.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide