Am testat noul Citroen C-Elysee, berlina low-cost a francezilor de la Citroen

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Test in premiera

În prima parte a testului cu noul Citroen C-Elysee am avut la dispoziţie un model echipat cu propulsorul diesel 1.6 HDi şi cutie de viteze manuală, capabil de 92 CP la 4.000 rpm şi un cuplu de 230 Nm la 1.750 rpm. Traseul de circa 100 km a fost mixt extraurban, presărat atât cu zone sinuoase de urcare şi coborâre, precum şi cu porţiuni de autostradă şi segmente de drum ce traversau localităţi.

Am fost plăcut surprins de felul cum trage motorul, mai ales pe porţiunile de urcare, având în vedere că maşina era ocupată de 3 persoane plus bagaje. Acest comportament se datorează în principal cuplului mare prezent la turaţii mici, dar, în cazul depăşirilor rapide realizate la viteze de ordinul a 100 km/h, se impune retrogradarea.

C-Elysee cu acest motor diesel e o maşină decentă, pentru oamenii care nu conduc agresiv. În plus, se remarcă nivelul suficient de scăzut al zgomotului, dieselul fiind bine insonorizat chiar şi la viteze mari, pe autostradă surprinzând mai mult turbulenţele aerodinamice.

Consumul mediu teroetic pentru această versiune de motorizare este de 4,1 litri/100km, aşa încât mă declar mulţumit că, pe acest traseu mixt, am reuşit o valoare de 5,0 litri/100 km, în condiţiile unui stil de condus normal, fără a avea de gând să ”scot untul” din maşină.

Versiunea cu motor pe benzină 1.6 VTi, cuplată cu o cutie manuală cu 5 trepte, am avut ocazia să o conduc doar în regim urban, prin centrul Barcelonei. Destinat clienţilor ceva mai exigenţi, propulsorul produce 115 CP la 6.050 rpm şi un cuplu maxim de 150 Nm la 4.000 rpm.

Nici această variantă de motorizare nu a dezamăgit, maşina dovedindu-se suficient de agilă graţie motorului cu un răspuns bun la apăsarea acceleraţiei şi care denotă o elasticitate favorabilă.

În trafic aglomerat, C-Elysee cu acest motor pe benzină nu e stresant de manevrat, urcarea în ture neluându-te prin surprindere. Iar consumul de 7,5 litri/100 km obţinut de mine îl pot considera rezonabil dacă mă raportez la valoarea teoretică de 6,4 litri/100 km. Şi în cazul benzinarului, C-Elysee este clar o maşină destinată şoferilor cu un stil normal de conducere.

În cazul ambelor motorizări am remarcat timoneria plăcută şi exactă a cutiei de viteze, dar şi direcţia foarte uşor de manevrat. Însă doar într-un stil normal de conducere, deoarece, dacă se adoptă un stil mai agresiv, direcţia nu transmite un feedback la fel de bun la negocierea mai în forţă a virajelor. Ceea ce e de aşteptat, din moment ce accentul se pune pe confort.

Atribut care caracterizează şi ţinuta de drum, C-Elysee oferindu-le atât şoferului, cât şi pasagerilor o călătorie confortabilă, graţie suspensiei moi, dar şi a ampatamentului de 2.652 mm, mai mare cu 5 cm decât la Citroen C4.

În lipsa drumurilor de proastă calitate de la noi, am remarcat că suspensia face o figură foarte bună la trecerea peste bumpere (limitatoarele de viteză). Citroen C-Elysee mi se pare că oferă un bun compromis între confort şi stabilitate, cu privilegierea primei caracteristici, de înţeles din moment ce vorbim de o maşină în primul rând familistă.

Pe ultima pagină, vedem preţurile şi concluziile în urma acestui test preliminar

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide